Vraag om inlichtingen door inspecteur belastingen

hendrik1
Topic Starter

Vraag om inlichtingen door inspecteur belastingen

#1 , 04 sep 2014 15:12

Een tijd geleden stuurde een controleur van de belastingen mij een brief met een vraag i.v.m. een bepaalde aftrekpost die ik invulde op mijn belastingaangifte.
Ik heb hem daags nadien de documenten bezorgd waaruit blijkt dat de aftrekpost correct werd ingevuld, maar tot op heden heb ik hier verder niks meer over vernomen...
Ik dacht: ze zijn bezig met mijn aangifte, dus nu ze de nodige documenten in hun bezit hebben zullen ze snel kunnen overgaan tot een definitieve afrekening. Niet dus.
Is er een wettelijke termijn voorzien waarop de inspecteur moet laten weten of mijn antwoord al dan niet "in orde" is?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 04 sep 2014 15:44

De fiscus hoeft u wettelijk niet te laten weten of uw antwoord al dan niet 'in orde' is. Als u er niets meer van hoort kan u hier wel van uitgaan. U kan altijd contact opnemen met de ambtenaar die de vraag verstuurd heeft.

De aanslagtermijn voor de fiscus om een verandering in uw aangifte aan te brengen is in principe 3 jaar (in geval van fraude langer).

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”