Invullen van belastingsaangifte - geld vragen?

LeenW

Re: Invullen van belastingsaangifte - geld vragen?

#16 , 07 aug 2014 14:43

Een aangifte opstellen kost zowizo tijd en moeite. Het is niet omdat het gemakkelijk was en u het zelf ook had kunnen doen, dat het gratis moet zijn.

Maar wat is er nu concreet gezegd geweest over betaling? (hetgeen letterlijk gezegd is, geen interpretaties)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ellen84
Topic Starter

#17 , 07 aug 2014 14:56

Het hoeft helemaal niet gratis te zijn, maar dan hadden we het wel graag geweten dat hij er geld voor wou.
Er is nooit sprake geweest van verloning. Maar er werd ook nooit gezegd dat het gratis was.
Daar gingen we van uit omdat de jaren ervoor ook gratis waren.

Vanaf dat mijn vriend aangiftes moest indienen hielp die man hem. Gratis.
De aangiftes met werken op zelfstandige basis heeft mijn vriend hem betaald.
De jaren nadien was de hulp weer gratis. En nu krijgen we de factuur van de daaropvolgende 3 jaren.

LeenW

#18 , 07 aug 2014 15:03

Dus eigenlijk kan men de redenering ook omkeren en zeggen dat uw vriend blij mag zijn dat die man het een paar keer gratis heeft willen doen?

Mijn inziens, als je naar een professionele boekhouder stapt om een aangifte in te laten vullen, mag hij zijn normaal tarief vragen, tenzij beide partijen uitdrukkelijk overeenkomen hiervan af te wijken.

Het enige dat je hem kunt verwijten is dat hij niet consequent is. Maar om daar iets van de zeggen is riskant, dat mes kan langs 2 kanten snijden.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”