Herziening Lening

jklannoo
Topic Starter

Herziening Lening

#1 , 30 jun 2014 07:19

We hebben een lening van 5/9/2007 voor 36600 EUR, looptijd tien jaar. Dit voor een enige eigen woning. Dit jaar echter hebben we een herziening gedaan van de lening. Ik heb dus momenteel een nieuwe lening sinds 2014 voor een saldobedrag.

Mijn vraag is hoe moet ik dit fiscaal inbrengen. Kan ik beide bedragen (kapitaal + intresten nieuwe en oude lening) optellen en plaatsen in 1370, of dient er nog iets extra gedaan te worden?

mvg

JKL

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 30 jun 2014 13:48

Als de nieuwe lening een hypotheeklening is die op zich ook (minimaal) 10 jaar loopt en het geld dient voor verbouwingen dan zal je van je bank de attesten gekregen hebben die nodig zijn om je belastingsaangifte te doen. Je mag meerdere leningen inbrengen en dit tot het "envelopje 1370" gevuld is.

wanton

#3 , 30 jun 2014 20:15

Je hebt geen nieuwe lening , uw bestaande lening heeft andere condities. De eindvervaldag werd waarschijnlijk behouden. In dit geval mag je alle bedragen van aflossing en intrest samentellen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

jklannoo
Topic Starter

#4 , 01 jul 2014 09:25

Beste Sirkii en Wanton,

Bedankt voor de reacties!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”