Sorry als sommigen heel het forum doorlezen en mijn bericht nog eens een tweede keer terugzien...Maar ik las wat verder en zag dat mijn topic mss beter hier paste dan bij 'loon'.
situatie:
aanslagjaar 2013: 2 verschillende werkgevers. Tot juni werkgever A bij wie in onderling overleg ontslag is genomen omdat de werknemer het beu was dat er geen of geen correct loon werd uitbetaalt (en als het werd betaald was het maanden te laat), loonfiches kreeg de werknemer ook al niet. De firma is niet lang nadien dan ook nog eens failliet verklaard. Werknemer heeft advocaat onder de arm genomen om tekorten aan lonen op te eisen via rechtbank... enz enz dat staat hier even terzijde (denk ik).
Werkgever B sinds juli op interimcontract, daar loopt alles nu gelukkig wél goed, de nodige contracten, de nodige fiches...alles ok.
Maar nu: bij het invullen van de belastingaangifte van vorige aanslagjaar merken we ineens op dat ALLEEN en echt alleen vooringevuld (tax on web) de cijfers voor het werk bij de interim sinds juli 2013 aangegeven staan. Maw, heeft de vorige werkgever voor januari tot juni dan niks aangegeven??? We hebben welgeteld één loonfiche ontvangen die periode, die van februari... Voor de rest kan ik niets nakijken en dus ook niets ingeven voor die gewerkte maanden van januari tot juni. Is dit een probleem? En bij wie moeten we hiervoor terecht? De belastingen zelf? Via de curator van het faillissement van het bedrijf (al is die nu ook niet meteen de snelste om mee te werken zo blijkt bij andere zaken al).
Kunnen we uitstel vragen om de belastingsaangifte in te dienen (zoja hoe?)? want ik heb het gevoel dat we er niet op tijd gaan geraken op deze manier... En het 'niet' invullen van die maanden, heeft dat dan een nadelig gevolg, ook qua pensioenen later? Da's precies alsof hij een half jaar niet gewerkt heeft...
Bedankt voor jullie (tweede?) luisterende oor