Inkomstenbelasting op winsten uit sportweddenschappen?

GIGIGI
Topic Starter

Inkomstenbelasting op winsten uit sportweddenschappen?

#1 , 13 jun 2014 14:34

Beste forummers,

Normaliter zijn winsten op sportweddenschappen vrij van belastingen. Er zit nl. al een belasting verwerkt in je weddenschap, omdat je lagere odds krijgt dan je zou krijgen indien er geen belasting was. Met andere woorden: de bookmaker/organisator betaalt al belastingen.

Nu vroeg ik me af of er vanaf een bepaald bedrag (wanneer dit proporties van een bijkomend of volledig inkomen aanneemt) de noodzaak is om dit aan te geven bij je inkomstenbelasting? Niet dat dit reeds het geval is bij mij, maar ik ben er liever op voorhand van op de hoogte i.p.v. later in de problemen te komen. Ik heb deze vraag reeds aan de FOD Financiën gesteld, maar zij blijken zelfs na 4 maanden niet in staat om mijn vraag te beantwoorden.

Mijn gezond verstand zou zeggen: vrij van belastingen is vrij van belastingen, maar bij bijvoorbeeld poker lees ik heel dubieuze dingen. Als je recreatief speelt bij poker, is het vrij van belastingen, wanneer je het als job doet, moet je inkomstenbelasting betalen. Maar wedden is poker niet en ik wil graag de verschillende gevallen weten (als het je enige inkomen is, als het je een inkomen is wanneer je student bent, als het aanvullend inkomen is naast je gewone loon/wedde).

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GIGIGI
Topic Starter

#2 , 15 jun 2014 13:06

Niemand?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”