verkoop pups

wim80
Topic Starter

verkoop pups

#1 , 29 jul 2013 12:58

Hallo, onze teef heeft een paar maanden geleden een 7-tal pups ter wereld gebracht. Eentje heb ik gehouden. De overige 6 heb ik (onder tafel) verkocht @ 500 EUR per pup. Nu lig ik in onmin met één van mijn buren en dreigt hij me aan te geven bij de belastingen en GAIA (wegens het illegaal verkopen van honden).

Welke gevolgen kan dit voor mij hebben?
Had ik de verkoop van deze pups moeten inbrengen bij de belastingen?
Had ik deze pups wel mogen verkopen?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jul 2013 13:08

Er zijn bepaalde voorschriften wat betreft verplichte registratie alvorens men kan/mag verkopen of "wegschenken":
http://www.health.belgium.be/eportal/An ... fZLlklCSM8" onclick="window.open(this.href);return false;

Zorg ervoor dat u daarmee in orde bent en negeer uw buur. Laat hem maar verder verzuren.
Aangezien de pups slechts een paar maanden geleden werden geboren stelt er zich in elk geval (nog) geen probleem wat betreft (eventuele) aangifte voor de inkomstenbelasting. Indien u niet geregeld kweekt met honden is dit een gewone particuliere verkoop van "voorwerpen" en hoeft u er niet wakker van te liggen.
Laatst gewijzigd door roharro op 29 jul 2013 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Oude Belg

#3 , 29 jul 2013 13:08

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”