belastingen onkosten bewijzen

jefke001
Topic Starter
Berichten: 1

belastingen onkosten bewijzen

#1 , 19 jun 2013 07:37

Hallo iedereen,

Voor mijn personenbelasting zit ik ieder jaar boven het forfait met mijn woon-werk-kilometers. Daarom bewijs ik ook kosten. Ieder jaar zijn dit enkel de woon-werk-km, ik heb geen bureau thuis, laptop/gsm van het werk, e.d.

Nu heb ik vorig jaar enkele studieboeken aangeschaft, onderwerpen zijn economie, ondernemen, HR, e.d.
Kan ik deze boeken inbrengen als kosten, ook als ik ze -vandaag- niet nodig heb ik mijn job? Ik gebruik de boeken om bij te studeren om ev. door te groeien naar een andere/hogere functie. Indien ja, kan ik de volle 100% inbrengen?

Kan ik een MS Office licentie inbrengen die ik installeerde op mij prive pc, die ik gebruik om occasioneel eens een werkdocument te openen? Wat is hier de gangbare verdeelsleutel?

hartelijk dank
Jef

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neira
Berichten: 89

#2 , 19 jun 2013 11:27

Feitenkwestie. Bestaat geen gangbare verdeelsleutel voor. Je moet het kunnen uitleggen aan de belastingcontroleur. Hangt van zijn appreciatie af wat hij zal aanvaarden. Probeer het spel eerlijk te spelen en realistische percentages te gebruiken, wat jij zou aanvaarden moest ge de aangifte zelf moeten controleren (zonder subjectieve bril). Boeken kunt ge volledig proberen. MS Office: 20%? Ik weet niet wat voor werk ge doet, of ge moet/moogt thuiswerken...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”