Help! Vergetelheid vorige aangifte!

Nene
Topic Starter
Berichten: 2

Help! Vergetelheid vorige aangifte!

#1 , 14 jun 2013 11:26

Beste,

En nu? Ik vergat vorig jaar onze investering van onze overschakeling mazoutketel-gasketel met zonnenboilerpanelen aan te geven. Mag ik dat alsnog dit jaar aangeven of wat moet ik nu doen....

Nene.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22354
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 jun 2013 11:38

Neem eens contact op met uw belastingkantoor.

Nene
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 jun 2013 12:01

Ik ben een gewone vrouw...en heb geen belastingsconsulent! Vandaar de vraag!

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 14 jun 2013 12:27

Aangezien de beslissing vaak afhangt van uw dossierbeheerder/kantoordirecteur is aangeraden een dergelijke vraag rechtstreeks te richten aan het lokale belastingskantoor waar uw dossier wordt behandeld.

Sirkii
Berichten: 5466

#5 , 14 jun 2013 12:49

Heb je uw afrekening al gehad ? Tot 6 maand na ontvangst van de afrekening kan je een bezwaarschrift indienen. Daarna is er voor uw "fout" nog de mogelijk van "ontheffing van ambtswege". Begin met het kontakteren van uw belastingskantoor ook al heb je je afrekening nog niet gehad. Heb zelf voor aanslagjaar 2011 een vergeten belastingsaftrekpost (afwerkingsfactuur verwarming) gecorrigeerd gekregen via 2 mailtjes. 'k Moest een kopie van de factuur en 't bewijs van betaling doorsturen en dat was het.

http://www.belgium.be/nl/belastingen/in ... arschrift/" onclick="window.open(this.href);return false;

neira
Berichten: 89

#6 , 14 jun 2013 13:08

Ontheffing van ambtswege is voor zo'n geval niet mogelijk. Slaat enkel op zuiver materiële fouten. Het niet of vergeten aangeven van een post die recht geeft op belastingvermindering hoort daar jammer genoeg niet bij. Bezwaar indienen kan wel, zoals gezegd, als je nog binnen zes maand na afrekening zit, contact opnemen met de belastingen. Die mensen bijten niet, en gaan u gewoon vragen de stukken door te sturen (factuur + bewijs van betaling) om de nodige gegevens te kunnen aanvullen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”