Bevoegdheid controle fiscale attesten kinderopvang

nieuwestart
Topic Starter

Bevoegdheid controle fiscale attesten kinderopvang

#1 , 11 jun 2013 08:10

Situatie

Eenzijdige schoolkeuze pappa bekrachtigd door rechtbank (ik ben mamma)
Kdn moeten naar opvang door deze ongelukkige schoolkeuze.
Tot en met zomer 2012 overeenkomst betalen opvang 50% pappa, 50% mamma.
Rechtbank zomer 2012--> opvang ieder voor zich te betalen.

Aan einde zomervakantie gevraagd om het oude dossier af te sluiten en 2 nieuwe dossiers op te maken (1 mamma en 1 pappa) zodat 3 juiste attesten zouden worden opgemaakt (1 pappa en mamma(te delen 50/50), 1 mamma, 1 pappa)

Gebeurd:

Mamma heeft nieuw dossier gekregen.
Gezamenlijke dossier op naam pappa gezet. :shock:

--> Pappa heeft attest gekregen van alle opvang tot en met einde van de zomer + opvang na de zomer tijdens 'zijn week'.

Dit is niet correct, ook nog geen scan/copie gekregen van attest.

Opvang beweert zelf dat er op mijn naam geen attest hoort te zijn!!! (In najaar zijn mijn kinderen tijdens 'mijn week' niet meer naar de opvang geweest)

Dit is trouwens het derde jaar op rij dat er een foutief attest wordt opgemaakt! :twisted:

Vraag:

Wie is er bevoegd om te controleren of een voor en naschoolse opvang zijn attesten correct opmaakt?

Hoe zorg ik ervoor dat ik toch het juiste bedrag kan aftrekken en dat de pappa niet de door mij betaalde opvang kan aftrekken.

Noot: voor zover ik weet moeten fiscale attesten eigenlijk opgemaakt worden op naam van diegene die betaalt?!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding