Motor fiscaal aftrekbaar

Krikke007
Topic Starter

Motor fiscaal aftrekbaar

#1 , 07 jun 2013 19:02

Yoo de manne,

Ik zat met de volgende vraag: is de motorfiets en alle nutsvoorzieningen daaromtrent ook fiscaal aftrekbaar voor iemand die deze NIET gebruikt voor woon- werkverkeer, maar louter ter ontspanning? Ik vind dat het internet hier niet 100% duidelijk in is.

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 07 jun 2013 21:32

Natuurlijk niet. Uitgaven die nodig zijn om het inkomen te verwerven zijn aftrekbaar. Recreatief gebruik van een motorfiets, abonnementen op pretparken, bezoeken aan massagesalons, ..... horen daar niet bij.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Krikke007
Topic Starter

#3 , 08 jun 2013 09:12

Als je het zo bekijkt dan, oké. Maar als ik dan op google : fiscaliteit motorfiets, intyp, kan ik doorklikken naar de site van FOD financiën en daar staat bij puntje 7 "ik ben motorrijder ,wat kan ik afschrijven en hoe moet ik dat doen" .... Kijk dat is even na , wilt u?

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2013 10:30

Eer je aan punt 7 bent moet je toch eerst punt 5 even lezen en daar staat het volgende !!

Zowel de woon-werkverplaatsingen als de andere (dan woon-werkverkeer)
beroepsmatige verplaatsingen met uw motorfiets zijn fiscaal aftrekbaar.
Voor uw woon-werkverkeer hebt u de keuze tussen het forfait van 0,15 euro
per afgelegde kilometer en het bewijzen van uw werkelijke kosten (kosten
woon-werkverkeer, verzekeringskosten, verkeersbelasting, brandstof, kosten
voor beschermende motoruitrusting …).
Voor uw andere (dan woon-werkverkeer) beroepsmatige verplaatsingskosten gelden dezelfde toepassingsregels als voor de beroepsmatige verplaatsingen buiten het woon-werkverkeer met de auto. De verplaatsingskosten
met de motor zijn volledig aftrekbaar.

Normaal begint men te lezen bij punt 1 en zo verder, maar nooit het laatste punt eerst lezen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”