In deze crisistijden kom je soms ongewild in een situatie op een 5 tal maanden die uitloopt en waar je niet in 1,2,3 een andere oplossing hebt. Als je een bijzondere rekening kreeg bij de BTW een aantal jaren terug in de opstartfase van een bedrijfje met veel onkosten kon je vroeger een afbetalingsplan krijgen gespreid over een aantal maanden.
Blijkbaar spelen ze nu korter op de bal en staan ze nu maar maximum 2 maanden toe om u achterstal te betalen. Ondertussen lappen ze er dan nog een dikke boete bovenop van een procent op 15(denk ik).
Zo is bij-geraken met betalen wel extra moeilijk als je plots een dikke klant en 45% van je omzet verliest en het niet gemakkelijk is,laat staan onmogelijk, om nieuwe klanten te vinden in deze tijden.(zeker in transportsector).
Als de BTW dan de enige schuldeiser is en je hebt het effe moeilijk zetten ze het mes extra op je keel. Gewoon enkele extra maanden kunnen er blijkbaar niet meer af om je in orde te stellen. Als ik dan verkort moet afbetalen kom in de problemen met mijn voorschotten van de volgende kwartaal. Dinsdag moet ik met de ontvanger bellen(was er nu niet) om begrip te vragen. Ik verwacht er niet veel van.
Kunnen en mogen ze mij meer tijd geven om af te betalen? Kan er iets aan die boete gedaan worden? Vb BTW schuld 2 kwartalen 7000€ en een boete van 1000€ en interest!
Hoe pak ik dit het beste aan? Jaren geen problemen gehad maar nu nijpt de crisis toch serieus.
En liefst geen preek over mijn werking,aub. Ik heb mijn portie tegenslagen van bedriegers van collega's,klanten en ander ellende al gehad en opgelost.
Ik hoor het wel