Bedrijfswagen en 350 euro in code 1255

Delasoie
Topic Starter
Berichten: 1

Bedrijfswagen en 350 euro in code 1255

#1 , 14 nov 2012 10:35

Beste forumleden,

Mijn werkgever heeft mij een bedrijfswagen verstrekt en dat als volgt op de 281.10 (inkomsten 2011) vermeld:

- Onder code 9c, voordelen van alle aard. Aard: AUTO, met daarbij het bedrag
- Onder luik 17, geen bedragen ingevuld, maar er staat links een kader met daarin "Ter beschikking gesteld voertuig. Kilometeraantal: 5000"

Ik heb dat als volgt gecodeerd:

- Code 1250: mijn loon, zonder de auto
- Code 1254: het bedrag van de auto
- Code 1255: 350 euro (ik bewijs mijn onkosten niet)

De fiscus is het daar niet mee eens. Het hele bedrag is onder code 1250 opgenomen en code 1254 is op 0 gesteld.
Resultaat is wel, dat ik naar mijn forfataire aftrek van 350 euro kan fluiten, dus dat is een verschil van EUR 199,80 in mijn nadeel (50% belasting + 8% opcentiemen).

Als je Googlet, dan staat er bij tig sociale secretariaten en leasewagenverhuurders, dat ik wel degelijk die 350 euro van mijn voordeel in natura kan aftrekken. Er staat helaas nergens een originele bron bij.

Kan iemand mij een bron verstrekken waaruit blijkt of ik die 350 euro (niet) mag aftrekken ?
Maakt het nog een verschil hoe het sociaal secretariaat die fiche precies heeft ingevuld ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako
Berichten: 335

#2 , 14 nov 2012 11:29

Maakt zeker uit hoe sociaal secretariaat fiche invult.

Je VAA staat in 1250 en moet ook daar aangegeven worden.

Het bedrag van het VAA mag ook vermeld worden in vak 1254, zodat je de 350€ vrijstelling kan ingeven in 1255. Staat dit echter niet vermeld in 1254, mag je dit niet zelf vanuit een andere code halen en daar weglaten...

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”