fiscaal voordeel

dofemi
Topic Starter
Berichten: 1

fiscaal voordeel

#1 , 25 jun 2012 02:58

Wij zijn een gezin van 4 personen. Ik werk en mijn vrouw heeft geen inkomen, vorig jaar zonnepanelen laten plaatsen,we doen bijde aan pensioensparen.
Nu bij het invullen van belastingsbrief gaat er een deel van mijn loon naar mijn vrouw.
Bij het inbrengen van zonnepanelen (3680€ aftrek) valt er bij mijn vrouw een fiscaal voordeel van pensioensparen weg.
Is het mogelijk om fiscaal voordeel zonnepanelen te verminderen, aangezien dit toch kan gespreid worden over 4 jaar zodat we toch het maximum uit pensioensparen kunnen halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 25 jun 2012 13:52

De fiscale vermindering voor zonnepanelen wordt verdeeld tussen de gehuwde partners volgens de verhouding van hun belastbaar inkomen. Indien uw vrouw geen inkomen heeft , zal idd de vermindering voor zonnepanelen ( ik schat voor haar rond 1000 €) al meer dan voldoende zijn om haar deel in de belastingen op nul te brengen. Een vermindering voor pensioensparen zit er dus niet in. Ik ben niet op de hoogte ( als het al bestaat) van een mogelijkheid om daar iets aan te doen. Misschien dit : gedurende enkele jaren geen pensioensparen op haar naam.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”