Fiscaal ten laste of niet

Annatsi
Topic Starter

Fiscaal ten laste of niet

#1 , 09 mei 2011 14:27

Ik ben een alleenstaande moeder, mijn zoon is sedert 3 jaar gehuwd maar woont nog steeds thuis samen met zijn vrouw, is hij fiscaal nog steeds ten laste van mij?
Is het normaal dat hij belastingsgelden terugvordert en ik een surplus moet betalen terwijl mijn inkomen lager is?

Dank je voor het advies

Annatsi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 09 mei 2011 14:56

Uw zoon en zijn vrouw vormen een aparte 'dossier' bij de belastingen. Hij is niet meer ten uwen laste. Het kan dus best dat hij terugkrijgt en gij een som moet bijbetalen. Heeft u op uw werk al laten weten dat uw zoon niet meer ten laste is? Dan kan de maandelijkse voorheffing aangepast worden. Bovendien , als zij bij u in uw huis inwonen , mag en moet u een bijdrage , een soort huur , van hen vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Annatsi
Topic Starter

#3 , 10 mei 2011 13:07

Dank u voor deze verheldering

Annatsi

Reclame

Mariette

#4 , 10 mei 2011 13:17

Bovendien , als zij bij u in uw huis inwonen , mag en moet u een bijdrage , een soort huur , van hen vragen.
Is het "mogen" of "moeten"?

Annatsi
Topic Starter

#5 , 15 mei 2011 14:30

In eerst instantie mochten ze blijven tot ze zelf de nodige middelen hadden om een eigen plek te vinden wat mij betreft had ik gerekend op 6 maanden. Maar mevrouw had geen zin om te gaan werken en mijn zoon verdiende niet genoeg om uiteindelijk zelf de kosten van een woning te dragen en haar te onderhouden, met als gevolg dat ze nooit zijn verhuisd. Intussen is de relatie verbroken en is zij weer weg.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”