geblokkeerde rekening

cindyv
Topic Starter
Berichten: 1

geblokkeerde rekening

#1 , 28 apr 2008 11:36

Beste,

Ik heb een volgend vraagje. Op 25/03/2008 was onze collectieve schuldbemiddeling gedaan (alles betaald). Nu doet de bank en het ocmw een beetje moeilijk om onze rekening vrij te geven. Wij hebben inmiddels een nieuwe rekening geopend maar er staat nog een aardig bedrag op de andere rekening . Kunnen wij naar de bank gaan en eisen dat ze de volmacht van het ocmw van de rekening halen en de rekening terug aan ons geven. Wij hebben ze zelf geopend.

Met beleefde groeten,

Cindy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive
Berichten: 326

#2 , 10 mei 2008 16:38

Ik ga ervanuit dat als jullie in schuldbemiddeling zaten (dus geen budgetering), de beslagrechter geoordeeld heeft dat jullie periode voorbij is en dat het beschikbare geld volgens een verdeelsleutel verdeelt zal worden aan de schuldeisers.

Dus die schuldeisers hebben dan wel recht op het grootste deel van de pot die overschiet. Meestal schiet er nog een klein beetje over voor de schulddragers. Als echter in die periode van bijvoorbeeld 5 jaar de schuldbemiddelaar (vermoedelijk van jullie het OCMW) zijn werk goed gedaan heeft en jullie redelijk veel geld binnen gebracht hebben, met daarbij een lage schuld, dan kan het inderdaad zijn dat er nog een aanzienlijk bedrag kan overschieten.

Volgens mij is dat bedrag dan wel voor jullie met aftrek van de onkosten van het OCMW (ik weet wel dat een advokaat zijn deel van de pot krijgt) en dergelijke.

Dus het is de beslagrechter die het vonnis velt die bepaald wat er met het resterende geld gebeurt.

Schrijf hem desnoods een brief hierover.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”