Overschrijding Budgetfaciliteit

Matta
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overschrijding Budgetfaciliteit

#1 , 20 dec 2018 09:46

In de dagen voor ons definitief vertrek juni 2014 naar het buitenland (Azië) gaan we langs bij alle instanties om dit te melden. Belastingdienst - bank -Mutualiteit enz... Wij hebben in deze maand ook een afspraak met de kantoorhouder van een KBC filiaal,
daar zeggen we al onze activiteiten op cancelen de bestendige opdrachten cancelen de bankrekeningen enz en geven eveneens onze bankkaarten af.

In oktober 2017 wordt ik bij een bezoek aan België opgenomen voor een schouderoperatie na een val.

Gezien wij nog aangesloten zijn en eveneens onze bijdrage betalen aan de mutualiteit vraag ik in januari 2018 aan de mutualiteit wanneer
ze terugstorten. Antwoord van de mutualiteit dat zij het bedrag gestort hebben.
Op het mailverkeer tussen mezelf en de mutualiteit ga ik niet dieper op in maar het komt er op neer dat het bijna twee maand geduurd heeft voor ik wist op welke rekening zij het geld gestort hebben. Blijkt een rekening bij de KBC

Nu de mutualiteit heeft toegegeven dat zij in de fout gegaan zijn om de gegevens in hun bestand niet aan te passen.

Normaal is het zo dat een storting op een afgesloten rekening niet kan plaatsvinden de bank contacteer dan de instantie die het geld stort enz..

Waarom is die bankrekening niet afgesloten blijkbaar gaat dit niet want er zouden 2 aandelen opstaan ( wist daarvan zelf niks ook de bank heeft me daarvan op de hoogte gebracht)

Nu heb ik met alle mogelijke middelen geprobeerd om die rekening toch te schrappen ze hebben me zelfs voorgesteld om een nieuwe rekening te openen wat dan weer niet lukte vanuit het buitenland.

Ik weet ook dat er ieder haar kosten aan verbonden zijn en op een rekening die ik hoegenaamd niet gebruik heb geen kredietkaart heb geen online bankieren enz

daarom heb ik aan een familielid gevraagd kijk ik geef u volmacht en haal dat geld eraf en vraag nogmaals om die rekening te cancelen

Nu blijft die rekening openstaan met als gevolg dat ik sedert 31 oktober 0,76 euro in debet staat ( drie maand )

Krijg nu een schrijven van de KBC waar ze me formeel in gebreke stellen + nalatigheidsintrest vragen + forfaitaire schadevergoeding
( + blokkering kaarten en rekeningen maar dat heb ik daar sedert 2014 niet meer)
Eveneens vermelden ze dat ik op de blacklist NBB kom te staan)


Omdat ik van oordeel ben dat ik aan dit alles geen enkele fout heb weiger ik ook maar één eurocent te betalen. ( Ligt misschien in mijn karakter maar ik ben van het principe als ik geen schuld tref dan is dit zo.

nu heb ik al enkele malen teruggeschreven , weet dat ze één maand tijd hebben om te antwoorden Maar vraag me af hoe het verder zal verlopen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 dec 2018 12:34

Het was niet slim om onmiddellijk voor uw vertrek uit ons landje, alles af te sluiten. Je had beter een paar maanden overbrugging voorzien om alles goed te regelen.et meer, kan je beter betalen. De arm van de bank is langer en sterker dan de uwe., en de schadevergoeding zou hoog kunnen oplopen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 20 dec 2018 12:51

Beste

De blokkerende link is blijkbaar die 2 aandelen die nog op een effectenrekening staan. En aan een effectenrekening dient altijd een zichtrekening gekoppeld te zijn. (theoretisch voor het storten van dividenden, afhouden bewaarlonen enz).
Zo lang die 2 aandelen er nog zijn zal de rekening dus niet afgesloten KUNNEN worden.

To Do : verkoop die 2 aandelen en sluit uw rekening af.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”