Hoe lang na transacties bank mag iets erover vragen stellen?

Sam Benet
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hoe lang na transacties bank mag iets erover vragen stellen?

#1 , 09 dec 2018 14:12

Ik zou graag weten na hoe lang banken mogen vragen stellen over een transactie. Ik vermoed dat ze binnen één maand na de datum van de transactie mogen de klanten erover ondervragen indien het nodig zou zijn, als ze na dertig dagen de klanten vragen om de transacties te verduidelijken dan zijn de bank hiervoor schuldig om klant niet vroeger te contacteert? Moet de klant hiervoor verantwoordelijk zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 09 dec 2018 15:23

Beste

U zal toch iets duidelijker moeten zijn.
Over welke soort transactie gaat het? Waarop baseert u zich om daar een termijn van 1 maand op te plakken?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sam Benet
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 dec 2018 15:49

Beste

U zal toch iets duidelijker moeten zijn.
Over welke soort transactie gaat het? Waarop baseert u zich om daar een termijn van 1 maand op te plakken?

Beste,

Ik heb het over een gewone buitenlandse transactie die ik van mijn ouders kreeg als studiegeld, over de periode van één maand ben ik niet zeker daarom ik vraag het hier.

mvg

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 09 dec 2018 16:54

Daar staat voor zover ik weer geen termijn op. Een transactie kan in eerste instantie niet verdacht zijn maar door latere elementen wel.

Terug naar “Bank & Beurs”