geld afhalen met volmacht

mamsie754
Topic Starter
Berichten: 25

geld afhalen met volmacht

#1 , 03 okt 2018 14:57

ik ben de jongste van 3 kinderen en mijn moeder is 85 jaar .omdat ik alleen een auto heb en mijn zussen niet doe ik haar inkopen en betaal de rekeningen van haar eigen bankrekening .ik heb een volmacht op die rekening en haal ook met die volmacht maandelijks leefgeld af van haar rekening om aan haar te geven.mijn zussen weten dat en mijn moeder houd er schriftelijk alles van bij ook haar afschriften.wat gebeurd er als mijn moeder sterft?moet ik dan toch geen erfenisrechten betalen op dat geld ?want ik heb dat niet gekregen hé

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 03 okt 2018 20:01

Maar neen. Jij handelt in de plaats van en voor uw moeder. Zij krijgt het geld of de dingen die je gekocht hebt.
Het is wel goed dat moeder noteert wat jij doet. Hou het voor jezelf ook bij, uit voorzorg. Ik durf denken dat jij oprecht bent in het gebruik van die volmacht. Maar het is al dikwijls gebeurd dat iemand anders de volmachtkrijger verwijt geld achter te houden. Let daar toch voor op! Ook dit : die volmacht vervalt als moeder overlijdt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mamsie754
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 08 okt 2018 19:30

bedankt om te reageren op mijn vraag.
ik heb niets te verbergen en alles is te controleren , maar ik wou toch graag een antwoord.
dat het volmacht vervalt bij overlijden dat wist ik wel.
toch bedankt

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”