hypothecair lenen zonder aankoop??

Twoine
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

hypothecair lenen zonder aankoop??

#1 , 01 okt 2018 13:28

Beste,

is het mogelijk om een woning aan te kopen op 1 naam maar de hypothecaire lening op 2 namen te nemen?
Of kan er bijvoorbeeld met een verdeelsleutel gewerkt worden in de aankoopakte? Bijvoorbeeld 90%-10% eigenaar maar 50%-50% kredietnemer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2018 15:11

Los van het feit of dit kan, wie gaat er akkoord om een lening 50% mee af te betalen, zonder ook 50% eigenaar van die woning te worden? :shock: Die persoon moet wel goed gek zijn (of geld te veel hebben, maar dan bestaan er betere manieren om een gulle schenking te doen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 02 okt 2018 22:47

Beste

Woonkredieten zijn per definitie 'hoofdelijk en ondeelbaar'. In mensentaal : elke kredietnemer is verantwoordelijk voor de volle 100 % van de schuld. Ongeacht het eigendomspercentage. De bank zal het geld halen waar zij het vindt. De kredietnemers moeten dan onderling maar procederen.
Een niet mede-eigenaar kan geen kredietnemer zijn. er moet een 'redelijk' economisch belang zijn. 10 % is aan de magere kant. De meeste grootbanken hanteren 20 % als veilige grens. maar ongeacht het percentage eigendom ben je voor totaliteit krediet aansprakelijk.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”