Life home plan SSV

Leena
Topic Starter
Berichten: 3

Life home plan SSV

#1 , 27 sep 2018 13:16

Ik heb enkele jaren geleden een life home plan (tak 21) aangegaan bij X.
Ik heb nu een huis gekocht en zou dit willen gebruiken als SSV.
Ik ben bij verschillende banken gaan luisteren voor een hypothecaire lening en SSV.
Nu blijkt dat de SSV van X bijna dubbel zo duur is (€10444) als bij andere banken.
Kan ik dat gespaarde geld ook gebruiken bij een andere financiële instelling of enkel bij X?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 27 sep 2018 15:52

Het gespaarde geld kan je
- gebruiken voor een schuldsaldoverzekering bij X
- laten staan tot je 65ste
- afhalen, mits betaling van alle bij die uitstap horende kosten, en dat geld gebruiken voor een andere SSV.

Andere opties zijn er m.i. niet
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 27 sep 2018 19:39

.............afhalen, mits betaling van alle bij die uitstap horende kosten, en dat geld gebruiken voor een andere SSV............

betekent m.i. ook dat de fiscus een serieus deel van de waarde zal inpikken, als u vroeger deze verzekering ingebracht hebt.

Reclame

Leena
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 28 sep 2018 21:18

.............afhalen, mits betaling van alle bij die uitstap horende kosten, en dat geld gebruiken voor een andere SSV............

betekent m.i. ook dat de fiscus een serieus deel van de waarde zal inpikken, als u vroeger deze verzekering ingebracht hebt.
Ja, dat is zo. Maar, bij Kbc is de schuldsaldoverzekering 5000 euro duurder dan bij een andere bank. Dus 30% afgeven komt dan nog goedkoper uit.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 28 sep 2018 21:23

Zo'n enorm verschil ? Op een enige premie neem ik aan ? Voor dezelfde dekkingen?

Klinkt mij wat ongelooflijk, tenzij het over een ontzettend hoog verzekerd bedrag zou gaan.

hebt u een offerte gevraagd op basis van, en met gebruik van de bestaande verzekering?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 28 sep 2018 22:51

Zeker dat alle parameters gelijk staan bij alle vergeleken verzekeringen?
Ik weet bijvoorbeeld dat je bij KBC hun SSV goed zit, en je zeker bent van de premie en bijhorende dekking, waar andere met een lagere premie gebruik maken van sterftetabellen en de premie ieder jaar kan stijgen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 28 sep 2018 23:07

Ik heb een beetje het gevoel --meer niet, wegens gebrek aan gegevens-- dat dit niet helemaal klopt. Kan je de gedetailleerde offertes eens laten checken door pfff ... de bank in kwestie K xx bijvoorbeeld ?

Leena
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 29 sep 2018 10:49

Zo'n enorm verschil ? Op een enige premie neem ik aan ? Voor dezelfde dekkingen?

Klinkt mij wat ongelooflijk, tenzij het over een ontzettend hoog verzekerd bedrag zou gaan.

hebt u een offerte gevraagd op basis van, en met gebruik van de bestaande verzekering?
Het is een bedrag onder de 150000 euro.
Bij K xx is het met het gebruik van de bestaande verzekering 10444
Bij Axx 5749
Bij Belxxxx 7266
Bij Arxxxxx 7015
Ik heb zo een beetje het gevoel dat ze profiteren van het feit dat ik bij hen al gespaard heb voor de SSV. Met het idee, die neemt het toch bij ons want anders verliest ze teveel.
Nu moet ik wel toegeven dan hun rente beduidend lager ligt dan bij de andere banken. Maar toch, als ik alles uitreken komt het bij 1 bank op termijn goedkoper uit.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 29 sep 2018 16:55

Die spaarplannen zijn speciaal ontwikkeld om u levenslang aan de bank te proberen binden.

Als u het gespaarde bedrag niet écht nodig heeft, laat het dan gewoon staan tot uw 65ste en ga voor de goedkoopste hypotheekverstrekker.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Bank & Beurs”