internationale overschrijving via ING

araneus
Topic Starter
Berichten: 66

internationale overschrijving via ING

#1 , 03 sep 2018 21:59

Vorige maand schreef mijn vrouw 4800 euro over naar een Chinese bankrekening via ING. Nu meer dan een maand later is het geld nog steeds niet op de bankrekening in China gearriveerd. Natuurlijk is het geld hier al wel van de rekening gehaald inclusief de kosten voor de internationale overschrijving (ongeveer 27 euro).
We hebben de helpdesk van ING gebeld en zij beweren dat aan hun kant alles correct is verlopen en vragen nu zo'n 30 euro om te onderzoeken wat er is fout gegaan. Dit lijkt me compleet van de pot gerukt. We moeten ING betalen om te onderzoeken wat er fout is gegaan? Wij hebben ING betaald om deze overschrijving uit te voeren en daar is iets misgegaan. Het kan best dat ING zelf geen fout heeft begaan, maar wel de partij die de internationale overschrijving afhandeld (vermoedelijk Swift). Ik heb echter geen enkele overeenkomst met deze andere partij en weet nog minder wat de voorwaarden zijn tussen ING en deze partij. Voor mij is het praktisch ook onmogelijk om uit te zoeken wat er daar verkeerd is gegaan.

Wat zijn de mogelijke stappen die ik hier kan ondernemen om ofwel het geld terug op de rekening hier in België te krijgen of zo snel mogelijk in China (Bank Of China). Welke compensatie is er hier mogelijk? De kost voor de internationale overschrijving kan ik wellicht terugeisen wanneer het geld terug naar de Belgische bankrekening komt.

Dit is des te pijnlijker omdat dit geld moet dienen voor de dringende medische behandeling van de grootmoeder van mijn vrouw. Als de ziekenhuizen in China geen geld op voorhand betaald krijgen wordt de behandeling niet uitgevoerd. De conditie van de grootmoeder is van die aard dat dit op vrij korte termijn tot de dood kan leiden.

Graag advies, want wij zien niet meer hoe we dit moeten oplossen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding