Hoe luid de officiële naam....

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

Hoe luid de officiële naam....

#1 , 29 aug 2018 14:40

Beste.

Graag zou ik de officiële benaming willen weten van iemand die geld beheerd, maar waarmee hij mag doen wat hij wil zonder hiervoor een verantwoording af te leggen aan de bank of mede beheerders.
Ik zoek niet naar "Beheerder" of "gevolmachtigde".
Wel naar de benaming die een rang hoger is als deze.
Bvb. Ik en mijn vader hebben bij een verzelkeringsmakelaar een rekening geopend en daar een bepaald bedrag op gezet. Elk jaar komt er intrest bij deze rekening, het is een soort belegging. Zowel ik als vader hebben het recht om op elk moment deze rekening leeg te halen, zonder enige verantwoording af te moeten leggen aan de makelaar of tegenover elkaar.

Hiervoor bestaat een speciale benaming. Graag zou ik deze benaming willen weten.
Alvast mijn dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 29 aug 2018 14:46

Staat dat niet op het naamkaartje van die persoon van de bank?

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2018 11:35

@Fransiscus.

Neen staat niet op het naamkaartje van deze. Zal er ook niet opstaan omdat het geen titel is die een bankbediende draagt.
Het is gewoon een benaming voor iemand die geld mag beheren en er mee doen wat hij wil, zonder verantwoording moeten af te leggen aan een derde persoon of een officiële instelling.
Het is een soort beheerder, maar daar is een ander woord voor.
Dat zoek ik juist.

MVG

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 30 aug 2018 12:18

Eigenaardige stelling. Een derde persoon mag zo maar niet geld van uw rekening halen. U kan bij de bank wel iemand aanstellen die uw 'belegging' volgt. Die mag verkopen, aankopen, herbeleggen en zo. Maar geen geld in eigen zak steken.
Dat mogen alleen de co-titularissen , nl. u en uw vader. Jullie zijn de eigenaars.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

reintje
Berichten: 86

#5 , 30 aug 2018 14:07

Titularis?

Neku
Berichten: 24

#6 , 10 sep 2018 17:39

Politieker?
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 sep 2018 15:17

#Neku

Leuk om lezen!!! Doch vind het een opmerking die niet past op mijn serieuze vraag. :x
Hou het bij de topic, voor lolletjes zijn er andere forums. :mrgreen:

Grts

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#8 , 12 sep 2018 16:02

Lasthebber? In financiële wereld heet dat ook discretionair vermogensbeheer. In praktijk wordt er dan op voorhand een uitgebreid contract opgesteld waarbij klant duidelijke kantlijnen geeft voor dat mandaat. Zonder verantwoording afleggen is dat dus niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 sep 2018 10:38

Beste Forumleden.

Heb de naam al gevonden.
Het noemt namelijk "Mandataris".

Toch bedank voor jullie meedenken en de reactie's.

Voor mij mag deze topic afgesloten worden.
MVG

Terug naar “Bank & Beurs”