hypotheek ex-man

milleke2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

hypotheek ex-man

#1 , 14 aug 2018 22:10

Mijn ex-man en ik hadden een eigen woning,na de scheiding jaren geleden heeft mijn ex de woning op zijn naam laten schrijven.
Hij stond achter met zijn hypotheekaflossing en de bank heeft zonder mijn medeweten 15 000 euro van mijn rekening genomen om zijn schulden ivm hypotheek te betalen,kanik dit bedrag terugvorderen ? mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 15 aug 2018 07:35

Van de bank niet, van hem wel, dacht ik.

Hoe lang is dat geleden ?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 15 aug 2018 20:30

De hypotheek zal ook nog op uw naam staan.
Het is niet alleen de aankoopakte die moet gewijzigd worden maar ook de hypotheek die moet aangepast worden.
Bank is niet in fout. U zal uw geld moeten terugeisen van uw ex.
Vermoedelijk via de rechtbank. Gezien bedrag vermoedelijk al eerste aanleg en vermoedelijk zal de bank bij u blijven aankloppen.
Dus best een advocaat onder de arm nemen die al kan beginnen alle akten door te nemen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 15 aug 2018 23:22

Klopt inderdaad. U bent nog altijd medekredietnemer ten aanzien van de bank. U heeft met uw ex enkel onderling een akkoord via EOT dat hij de lening terugbetaalt. De bank is geen betrokken partij in uw onderlinge overeenkomst. u zal dus uw ex moeten aanspreken op basis van uw onderlinge overeenkomst. In extremis kan u de verkoop van de woning vorderen. Wel wetend dat de bank altijd eerst aanschuift om de uitstaande schuld te innen. van het eventueel resterend saldo zal dan eerst uw 15.000 € terugbetaald worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”