hypotheek lening

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

hypotheek lening

#1 , 01 aug 2018 12:01

Systeem 10j vast ,dan 5-5 herziening met max +1-1 pr
Start was met 4,5 pr .
Na 10 j is het -1 geweest .
Nu is er 15 jaar voorbij en bank reageert niet .
Zelf geschud aan de boom .
Uitleg ..het verschil is te laag om nog iets te wijzigen .
Hoe kan ik de bank aanzetten om toch iets te doen .
In gebreke stellen met aangetekend schrijven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2018 13:33

Heu, en wat ga je hen vragen? Ze zeggen dat de rentewijziging zodanig klein is dat dit in praktijk neerkomt op een gelijke rentevoet. Wat is daar mis mee? Wat wil je dat ze doen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 01 aug 2018 13:44

juist is juist? stel dat het maar een paar euro's op jaarbasis is dat TS er aan verliest....zou de bank in de omgekeerde zin dat ook toestaan denk je?

Reclame

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#4 , 01 aug 2018 14:05

Na 10 jaar hebben ze uitgebreid info gegeven met cijfers .
Nu ..geen info .

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#5 , 03 aug 2018 14:16

na mail info . Kan iemand dat toelichten ?

Hierbij stuur ik u ook hoe de formule is van deze berekening : nieuwe maandrente = oude maandrente +( nieuwe rente - oude e-rente)
0,1595% + (0,00431 - 0,00831) = 0,1595%

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#6 , 03 aug 2018 14:59

nog nakomende info

De renteherziening is een contractuele formule die werkt met de originele index van bij het begin van uw krediet. U kan dit dus moeilijk vergelijken met de huidige tarieven. Echter begrijpen wij dat hier een duidelijk verschil in uw nadeel in zit. U kan ten allen tijde een afspraak maken met uw beherend kantoor om te bekijken of u meer voordeel haalt uit een interne herfinanciering.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#7 , 04 aug 2018 13:10

Herfinanciering zal niet meer zinvol zijn. Als ik het goed begrijp zijn we in jaar 15 van 20 jaar looptijd. Exter herfinancieren is niet meer haalbaar omdat notariskosten handlichting + nieuwe hypotheek groter zullen zijn dan intrestbesparing.
Bekijk en lees je kredietakte +-overeenkomsten grondig. In veel gevallen is voorzien dat de rente niet wijzigt indien het verschil minder bedraagt dan 0,5 % (in meer en min)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#8 , 04 aug 2018 14:10

Het is jaar 15 van 20 . Het was -1 of plus+1. Dit in systeem 10,5,5 .
Indien op deze laatste 5 jaar geen -1 geweest zijn zal ik uit de boot vallen voor herziening .

Terug naar “Bank & Beurs”