Behoud woonbonus bij pandwissel

Philppesmet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Behoud woonbonus bij pandwissel

#1 , 24 jul 2018 08:48

Beste,

Wij hebben op dit moment een hypothecaire lening lopen onder de ‘oude woonbonus’ dus van voor 2015.
Wij staan op het punt een nieuwe woning aan te kopen en ik zou eventueel willen werken met een pandwissel en de huidige lening behouden. Blijf ik dan onder de ‘oude woonbonus’ vallen of valt de lening dan onder de nieuwe?

Hierover vond ik volgende info:
https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-won ... pandwissel

Het gaat over de eigen woning, de ene woning wordt verkocht om de andere aan te kopen en de verkoopsakte zal voor de aankoopakte verlijden.

Ik zou denken dat ik kan blijven genieten van de oude woonbonus? Of zie ik iets over het hoofd?
Notaris en bank kunnen mij niet met zekerheid een antwoord geven...

Alvast bedankt!
Philippe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 24 jul 2018 09:08

als u de huidige hypotheek blijft gebruiken voor uw nieuwe woning (of bijleent binnen dezelfde hypotheek) zal u onder de oude regeling blijven.

indien u een nieuwe hypotheek zou afsluiten zal u onder de huidige regelgeving vallen

Philppesmet
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2018 10:06

Super, bedankt voor het snelle antwoord!
Net zoals ik dacht dus, bizar waarom een bank of notaris er zoveel moeite mee heeft om op te antwoorden...

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 24 jul 2018 13:36

Klopt inderdaad. Uw oude lening blijft immers lopen. Enkel de onderlinge waarborg wijzigt. Elke ernstige bankier moet dat weten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”