Lenen ook met zwarte lijst...

dewit.lesley@telenet.be
Topic Starter
Berichten: 3

Lenen ook met zwarte lijst...

#1 , 20 mar 2008 10:43

Dag allemaal,

Ik had eigenlijk een vraagje in verband met lenen indien je vermeld staat op zwarte lijst.

Hiermee bedoel ik dat na het betalen van alle schulden nog een jaar blijft geregistreerd staan op de lijst van de Nationale bank. Deze dossiers zijn wel afgesloten, maar nog genoteerd.

Is het dan mogelijk om een lening te verkrijgen voor bijvoorbeeld de aankoop van een nieuwe wagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 20 mar 2008 21:20

Beste Lesley,

In principe ga je praktisch geen enkele bank vinden die onder deze omstandigheden een lening gaat geven. Ook al heb je alles terugbetaald, deze melding geeft aan dat er betalingsachterstanden geweest zijn. Het hangt natuurlijk af van bank tot bank. De meeste banken gaan hier op antwoorden met een njet. Er zijn wel enkele kredietmakelaars die hier geen probleem van gaan maken, maar daar ga je dan wel weten aan welke tarieven

djanodive
Berichten: 326

#3 , 10 mei 2008 16:41

Ik denk zelfs dat de banken verboden word om dergeljiken een lening te verschaffen. Doen ze het wel, en betaal je neit correct terug, dan zijn de problemen voor hen. Ze hebben immers de 'zwarte lijst' genegeert.

Ik zou eerlijk gezegd niet echt lenen in het eerste jaar, ook niet voor een auto om naar het werk te gaan.

Wacht daar nog maar even mee. Koopp u liever een goede brommer of een treffelijke fiets. Is pakken goedkoper en over enkele jaren kan je alsnog een auto kopen met een lening.

Alhoewel ik geen voorstander ben van leningen voor dergelijke zaken. Enkel voor een woning vind ik het interessant.

Ikzelf heb echter ook geleend om een wagen te kopen, maar ik had het geld ter beschikking om hem ook zo te kopen. Dat was voor mij de voorwaarde.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”