Gevaar of geen gevaar ?

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

Gevaar of geen gevaar ?

#1 , 15 mei 2018 17:59

Een hotel in het buitenland wil mij geld terug sturen wegens dubbele betaling .
Ze willen gegevens van mij .
Bekijk hun text
Can you please give us a credit card number with expiry date or a bank account, so that we can pay the money back to you.

Kan ik deze gegevens geven zonder gevaar van kaart misbruik ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2018 18:00

Niet doen!!!!!! nog niet genoeg naar de media en berichten gekeken de laatste tijd
Trouwens als je daar geboekt hebt, en betaald voor je kamer, hebben ze toch je rekeningnummer
Achteraf niet komen klagen indien je slachtoffer bent van oplichting, alles onder de 10000€ wordt wss toch geklasseerd, dus bye bye centjes...

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 mei 2018 18:55

Je hebt er idd dubbel betaald ?
Dan moet je hen wel de mogelijkheid geven om terug te betalen ...

Bij betaling met CC -direct aan hotel- kunnen ze normaal ook terugbetalen
Bij CC betalingen via een omweg kan dat lastiger zijn

Met IBAN zijn ze normaal niets, dat kan je zonder gevaar geven (als ze het al niet hebben)

Reclame

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#4 , 15 mei 2018 21:44

Bij bookings.com hotel gereserveerd met mastercard betaald . Om geld op te vragen bij niet verschijning.
Het hotel heeft me terplaatse laten betalen met maestro card . Hebben nogmaals het geld afgenomen op mijn krediet card . Ze geven dit ook toe . Geld opeisen bij hotel of bij bookings.com ?

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 16 mei 2018 10:42

laat ze dit zoals aangegeven betalen via IBAN.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 16 mei 2018 10:56

Bij Booking moet je toch niet onmiddellijk uw hotel betalen. Heb al wel 100 x gereserveerd via Booking, en moest enkel maar nummer kaart opgeven, om af te halen als je niet tijdig annuleert. Steeds betaald in het hotel zelf.

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 16 mei 2018 11:01

sommige hotels nemen het geld direct af van je CC bij boeking.
Maar dan zouden ze inderdaad je gegevens moeten hebben.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#8 , 16 mei 2018 11:47

Ze hadden mijn gegevens via bookings.com . Toch vroegen ze voor betaling . Hoe kan ik als betaler daar iets aan doen ? Het ligt niet meer in mijn handen .

artemis
Berichten: 3293

#9 , 16 mei 2018 11:55

Ik zou contact opnemen met de klantendienst van Booking. Die zouden u daarbij moeten helpen.
In principe heeft het hotel dan toch de gegevens van je cc?

artemis
Berichten: 3293

#10 , 16 mei 2018 12:52

Trouwens, bij elke reservering word je cc nummer meteen doorgegeven aan het hotel.

@mava105
Sommige hotels hebben tarieven zonder restitutie (waarbij je niet kan annuleren) of dubbele tarieven, lagere zonder restitutie en dan kan het zijn dat ze het bedrag al debiteren.

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#11 , 16 mei 2018 13:50

Hetzelfde deed zich voor in ander hotel .
Op mijn uittreksel van mastercard stond een negatief saldo gevolgd met zelfde positief saldo (terugstorting).
Maar de topic vraag is ...kan ik zomaar mijn kaart gegevens naar het betrokken hotel sturen .
Ik vind ook raar dat hotel zijn info over kaart niet gebruikt voor terugzending tegoed .
De vraag naar bank is verzonden ,maar wacht op antwoord .

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#12 , 16 mei 2018 16:51

De bank heeft antwoord gegeven met dit antwoord .

De kaartgegevens kan je doorgeven, maar zeker niet de geheime code of de handtekening van de kaart.

Terug naar “Bank & Beurs”