Achterstalige uitbetaling

Hajar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achterstalige uitbetaling

#1 , 10 apr 2018 13:53

Ik heb 10 maanden geleden een dag gewerkt voor een interimkantoor als jobstudent. Nadien heb ik hen mijn rekeningnummer bezorgd. Echter werd de betaling uitgevoerd op een oud rekeningnummer van mij (die ik hen zelf niet heb gegeven). Toen ik hen vroeg om dit recht te zetten zeiden ze me dat ze hier niets aan kunnen doen. Wat moet ik doen? Kan ik een schadevergoeding eisen? Kan ik mijn geld nog krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2018 16:15

Ik heb 10 maanden geleden een dag gewerkt voor een interimkantoor als jobstudent. Nadien heb ik hen mijn rekeningnummer bezorgd. Echter werd de betaling uitgevoerd op een oud rekeningnummer van mij (die ik hen zelf niet heb gegeven).
Wie heeft hen dit dan wel gegeven? Een rekeningnummer "gokken" is nogal onwaarschijnlijk.
Toen ik hen vroeg om dit recht te zetten zeiden ze me dat ze hier niets aan kunnen doen.
Klopt. Als de rekening waarnaar ze overgeschreven hebben, niet afgesloten was, is die betaling gewoon doorgegaan, en heeft het interimkantoor in principe betaald. Zij kunnen op geen enkele manier dit geld terugkrijgen.
Wat moet ik doen? Kan ik een schadevergoeding eisen? Kan ik mijn geld nog krijgen?
Je hebt je geld reeds gekregen, maar op uw oud rekeningnummer. Ga naar de bank van uw oud rekeningnummer, leg de situatie uit, en laat dit geld overschrijven naar uw nieuw rekeningnummer. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je je oude rekening nooit hebt laten afsluiten? In dat geval bestaat ze nog steeds en zijn betalingen op die rekening ook gewoon geldig.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 10 apr 2018 21:43

Beste

Twee mogelijkheden. Ofwel bestaat die oude bankrekening op jouw naam nog en heb je de som dus daarop ontvangen. Ofwel was de rekening afgesloten en heeft die bank dat bedrag terug gestort aan het interimbedrijf.
Ga dus inderdaad naar je 'oude bank' en check dat even. Als je rekening afgesloten was kunnen ze vermoedelijk ook terugvinden op welke datum de terugbetaling gebeurde. Laat de bankbediende je dit bevestigen op mail en stuur door naar interimbedrijf.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Hajar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 apr 2018 16:03

Het is een interimkantoor met vestigingen in verschillende steden. Ik was een paar jaar geleden ingeschreven bij de vestiging in stad A met mijn oud rekeningnummer. Bij de vestiging in stad B verliep alles telefoon. Ik vermoed dat ze mijn rekeningnummer hebben gekregen van hun collega's in stad A alhoewel ik duidelijk mijn nieuw rekeningnummer naar hen heb gestuurd. Ik vind niet dat ze zomaar kunnen storten op een rekeningnummer zonder dit nog eens na te checken.

Wat betreft mijn oud rekeningnummer, die heb ik sowieso afgesloten. Ik heb toen dit gebeurde ook meteen gebeld naar de bank en zij hadden dit bevestigd en gezegd dat het geld dan terug gaat naar het interimkantoor. Waarom ze dit toen dan niet hebben gestort op mijn nieuw rekeningnummer weet ik niet.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 apr 2018 16:25

Als uw rekening afgesloten is, zal het gestorte bedrag teruggestort worden naar het interimkantoor. Daarna zullen ze er geen probleem van maken om dit bedrag naar uw nieuwe rekening over te maken, maar ze moeten eerst het gestorte bedrag teruggekregen hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Bank & Beurs”