pensioenspaarfonds

rudiken
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

pensioenspaarfonds

#1 , 13 mar 2018 20:20

Ik zou het volledige bedrag van mijn pensioenspaarfonds willen overdragen naar een ander pensioenspaarfonds bij een andere bank.
Dit zou geen fiscale gevolgen hebben. (geen terugvordering van de verworven belastingsvoordelen uit het verleden)
Ik ben 62 jaar oud en de anti-cipatieve heffingen zijn bijgevolg al verrekend. Na je 60ste en tot je 64 ste kan je in principe verder sparen in zulk een fonds met fiscale aftrek en zonder nog heffingen achteraf.
Volgens de nieuwe bank zal ik na de overdracht in hun fonds na mijn 62ste ook nog verder kunnen sparen met fiscale aftrek.
Kan iemand me dat bevestigen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 14 mar 2018 15:07

Als die bank dat zegt , geloof hen maar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 14 mar 2018 15:38

Als die bank dat zegt , geloof hen maar.


... Zeker als ze dat ook op een of andere manier schrijven.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 14 mar 2018 20:17

Beste

Dat kan perfect en is een fiscaal neutrale operatie.
Wel globaal te bekijken. Gezien uw leeftijd kan het zinvol zijn stilaan over te stappen naar een meer defensieve vorm gezien de pensioenleeftijd wel dichtbij komt. Secundo ook vergewissen dat overnemende bank geen instapkosten aanrekent op de kapitaaltransfert. Bij mijn weten doet enkel ING dit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”