ONDERTEKENING BANKDOCUMENT

jean60
Topic Starter
Berichten: 5

ONDERTEKENING BANKDOCUMENT

#1 , 07 mar 2018 11:42

Hallo , er zou een bankdocument moeten worden ondertekend door iemand die in het buitenland verblijft , KAN DIT ? en hoe ?

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 07 mar 2018 11:45

misschien trap ik nu een open deur in, maar ... je verstuurt het document naar het buitenland, die persoon ondertekent het en stuurt het terug ... ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 07 mar 2018 20:41

Beste

De open deur van Milo72 zal niet volstaan...
Hangt er vanaf welk document dat is. Gewoon opsturen zal dikwijls niet volstaan gezien doorgaans de handtekening gevalideerd dient te worden door een bankbediende, of gewettigd op een gemeentebestuur.
U kan best instructies vragen bij betrokken bank? Afhankelijk van land verblijfplaats zullen zij de voorwaarden meedelen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 mar 2018 21:24

Hebben banken geen contactbanken in het buitenland?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2018 21:26

De bankdirecteur heeft hier vaak een erg ruime autonomie en kan beslissen op basis van de situatie.
Vaak moet formeel in kantoor getekend worden, maar is dat onhaalbaar. Als men de klant voldoende kent, wordt dit vervolgens per post (of zelfs per scan) geregeld. Afhankelijk van welk document moet ingevuld.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#6 , 08 mar 2018 19:12

Bart

De kantoordirecteur heeft die autonomie niet. Ik betwist niet dat velen de interne regels niet zo nauw nemen. En die vlieger gaat op tot het een keer ontploft... Topic starter kan mogelijk verduidelijken over welk type document het gaat. In een aantal gevallen is digitaal ondertekenen mogelijk. In andere gevallen dient de handtekening gewettigd te worden door lokaal gemeentebestuur. Het kan inderdaad zijn dat een document ondertekend wordt in een kantoor van een zusterbank in het buitenland (bvb BNP Frankrijk vs BNP Paribas Fortis)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”