Op zwarte lijst als borg

BelgianTurk
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Op zwarte lijst als borg

#1 , 15 feb 2018 02:50

Hoi,

Ik sta al lange tijd op de zwarte lijst.
Ik kan het mij niet eens herinneren dat ik heb getekend hiervoor (om borg te zijn) en volgens de lener van het bedrag heb ik niet getekend maar dus ik sta op de zwarte lijst . Er zijn documenten bij de bank waar het geld geleend is waar een handtekening op staat.

Kan ik hier iets aan doen? ik wil zelf lenen maar ik kan niet. ik zit volledig vast. kan ik het laten kwijtschelden zodat ik ervan af ben of op een of andere manier iets doen?

graag hulp aub!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2018 07:32

Neen borg staan is net het zelfde als zelf een leniging openen voor de NBB
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 feb 2018 08:18

Als je niet getekend hebt: bewijs opvragen en procedure van klacht wegens valsheid in geschrifte overwegen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 feb 2018 10:11

Denk je dat die bank fraude gaat plegen ? door te beweren dat persoon X getekend heeft als dit niet zo is.

Als dit mocht waar zijn, dan is niemand nog veilig in een bank.

Dit zou wel de eerste blz van de krant halen mijn gedacht.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 15 feb 2018 19:35

Beste

Als bankier heb ik de ervaring dat het jaren geleden in de Turkse gemeenschap schering en inslag was dat men borg stond voor elkaar. men kwam dat zelf aanbieden... Ooit geweten dat een man blijkbaar bij verschillende kredietinstellingen liefst 13 keer borg had getekend... In dergelijke gevallen zal je het inderdaad niet meer herinneren. gelukkig laat de wetgever vandaag een 'kosteloze borgstelling of borgstelling om niet' niet meer toe.
Maar als u op de zwarte lijst staat zal u inderdaad geen krediet meer kunnen aangaan;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”