Pensioensparen

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

Pensioensparen

#1 , 14 feb 2018 10:18

Ik doe reeds meer dan 20 jaar aan pensioensparen (nelb) en heb steeds het maximale bedrag betaald. Ik ben nu met brugpensioen en heb geen fiscaal voordeel meer. Vorig jaar heb ik aan mijn bank (beo) gezegd dat ik mijn pensioensparen wens te behouden tot aan mijn pensioen maar geen betalingen meer wens te doen en wat ik dan moet doen. Zij antwoordden niets. Juist een aangetekende brief van nelb gekregen dat ik onmiddellijk moet betalen anders verbreken zij de polis. Ik wens echter niet te betalen! Wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 15 feb 2018 18:53

Alles hangt af van het contract dat je met nelb (via beobank) afsloot. k Begrijp dat het een TAK21 is met blijkbaar verplichte betalingen. Lees je overeenkomst met nelb na.

Als dat zo is zit er niets anders op dan te blijven sparen tot je het geld kan opvragen als je 60 bent. Bij opvraging voor je 60 betaal je 33% belasting (regels zijn complexer ...).

Highfield
Berichten: 75
Juridisch actief: Ja
Locatie: Aarschot
Contacteer: Website

#3 , 12 mei 2018 23:37

Gewoon vragen premievrij te laten zetten, met modeldocument

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”