betaling bancontact

gepensioneerd
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

betaling bancontact

#1 , 05 jan 2018 15:37

Een paar weken geleden ging ik op restaurant met vrienden.
Ik betaalde de rekening met mijn bankkaart toen we vertrokken.
Daarna stond gedurende ongeveer 1 week het betaalde bedrag als "gereserveerd" vermeld op mijn on-line banking.
Nu stel ik vast dat het bedrag niet meer gereserveerd staat maar ook niet van de rekening is afgehaald.
Weet iemand hoe dit kan? Ik zou verwachten dat het na enkele dagen verdwijnt van "gereserveerd" maar dan tegelijk effectief van het bankssaldo wordt afgenomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 jan 2018 16:19

Vraag eens aan uw bank.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2018 17:01

Wel vreemd dat dit bedrag een week op gereserveerd staat. Dit is volgens mij vrij lang. Meestal is dit maar een paar dagen. Inderdaad navragen bij uw bank als je er het fijne van wil weten. Laat ons hier ook even weten wat ze antwoorden, als je wil. Want ik zou hun uitleg ook wel willen weten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

gepensioneerd
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2018 19:44

Vraag eens aan uw bank.
De bank was vandaag al gesloten toen ik het online merkte bij het betalen van enkele rekeningen.
Alleszins geen melding meer van reservering ener bedrag en ook niet van de rekening afgenomen.
Is al ruim twee weken geleden en het was geen klein bedragje.
Mysterie. Misschien door iemand geannuleerd???

Terug naar “Bank & Beurs”