Vrijgeven huurwaarborgrekening duurtijd

berenod
Topic Starter
Berichten: 942

Vrijgeven huurwaarborgrekening duurtijd

#1 , 03 jan 2018 10:00

Ik ben recent verhuisd, en na het vertrekken uit de vorige woonst en de plaatsbeschrijving af te werken had de verhuurder geen enkele opmerking.

We zijn samen naar de bank gegaan waar de huurwaarborg (correct op mijn naam) stond, hebben daar een formulier ingevuld en beide ondertekend dat de waarborg vrijgegeven mag worden.
Op dat formulier heb ik de rekeningnummer ingevuld waar het tegoed mag op overgeschreven worden (andere bank).

Dit is nu reeds 10 bank werkdagen geleden (met in acht name dat zowel 25 en 26 december en 1 januari banksluitingsdagen waren).

Op mijn vraag daarnet aan het betreffend kantoor waar de waarborg stond wanneer ik dit geld mag verwachten, werd mij medegedeeld dat het vrijgeven van huurwaarborgen best wel enige tijd in beslag kan nemen, daar dit via het hoofdkantoor moet gaan en manueel verwerkt worden.

Gezien de vakantieperiode zou volgens de dame dit nog ettelijke weken kunnen duren.

Dit lijkt mij serieus bij zijn haar getrokken, beide partijen hebben getekend voor vrijgave, dan moet men het geld toch kunnen overschrijven?

Indien ik het geld cash vraag moet men mij dat toch ook kunnen geven, met in acht name van eventuele tijdsduur nodig om de nodige cash te bestellen (is net over de 1000€), of ben ik mis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 03 jan 2018 14:56

Aan de bank vragen dat ze ook de wettelijke intrest van 2% betalen vanaf de vrijgave. :mrgreen:

berenod
Topic Starter
Berichten: 942

#3 , 03 jan 2018 16:05

Ik ben er vandaag nog eens van mijn oren gaan maken, er heeft deze keer dan toch iemand kontact op genomen met de hoofdzetel.

Daar is men niet aan de procedure begonnen omdat ze er domweg niet van op de hoogte zijn. Ze kunnen geen papieren vinden, noch aanvraag om de rekening vrij te geven.
Dit dus nadat ik voor de derde keer was gaan zagen waar mijn centen blijven.

Eindresultaat, nu moet ik samen met mijn oude huisbaas (die bijna 90 km ver weg woont) ons nogmaals samen aanbieden in het kantoor hier om nog eens de papieren te tekenen.


Man, man, banken komen toch met alles weg in dat apenland hier.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”