Bankieren in euro voor niet-residenten

NicolasOyfn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bankieren in euro voor niet-residenten

#1 , 28 nov 2017 19:59

Goedendag,

Ik ben een Belg, met momenteel nog steeds een adres in België. Ik ben echter vaak in het buitenland, vaak ook buiten Europa. Ik zou mij graag willen uitschrijven uit de gemeente, om in orde te blijven. Aangezien ik maar 6 maanden per jaar in het buitenland zou mogen zijn.

Graag wil ik wel nog een bank behouden in België, eigenlijk maakt het niet veel uit of het België is, maar ik zou graag een rekening behouden in euro's. Iemand tips? (eventueel enkel internetbank,...) Welke (euro) bank is geschikt voor permanente reizigers?

Vriendelijke groet,

Buch

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 nov 2017 20:10

Een rekening hebben in het buitenland, hier is "buitenland" dan uw land van oorsprong, is toch geen probleem?
Om een bankrekening in EUR te hebben moet dat trouwens niet noodzakelijk in België zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

NicolasOyfn
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2017 21:28

Als ik niet meer sta ingeschreven in België, dacht ik dat mijn bankrekening zou blokkeren.
Dat de bank mij niet zou accepteren als klant, als ik geen residentie heb ik België.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 28 nov 2017 23:46

U kan perfect als niet-resident in België een rekening aanhouden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”