Beste xxx.
Na een eerste afspraak met jullie consulente ivm een hypothecair krediet was ons dossier verloren.
Toen zijn we teruggegaan en is ons dossier in orde gebracht. Hoera! We hadden dus een lening! Tijd voor stap 2: alles doorgeven aan de notaris.
Bij de notaris kwam maar niks aan. Na ontzettend veel telefoontjes, beloftes dat het verstuurd was,... waren we het beu en zijn we naar het kantoor gereden en zelf alles bij de notaris gaan binnenbrengen. Probleem opgelost. Oef! De notaris deed haar werk gelukkig fantastisch en we kregen eindelijk een datum voor het verlijden van de akte. Wij opnieuw hoopvol voor de toekomst.
Plots een telefoontje van de consulente: mijn schuldsaldo zou niet onderschreven zijn. Ik kijk dit na in xxx Touch en zie daar mijn documenten staan. Onderschreven en al. Ik bel onmiddellijk terug. Dit zou opgelost worden. Oef!
Vandaag ontving ik plots 2 aangetekende brieven: mijn schuldsaldo werd geannuleerd wegens het ontbreken van documenten. Hetzelfde document dat ik op xxx kan downloaden en op eenvoudig verzoek kan doorsturen en waar letterlijk op staat: onderschreven door mezelf op 21/10/2017.
Maar zo simpel is het leven niet, helaas. Na alle miserie maar eens contact opgenomen met de klachtendienst. Ongelofelijk maar waar, ik kreeg een telefoontje terug van de consulente dat het mijn woord was tegen dat van xxx en zij niks had verkeerd gedaan, behalve ons dossier kwijtraken. De rest was fout van de post en de schuldsaldo was niet duidelijk wie in fout was. Ze zou het in xxx Touch zetten. VANDAAG!
Toen ze dit probeerde, ging er iets fout en kwam bedrag x2. Maar ze zou het rechtzetten en ik zou ze vandaag zeker zien in xxx Touch en mocht dit niet lukken, kreeg ik zonder fout een mailtje.
Ongelofelijk, maar waar... Niks te zien in xxx Touch en... geen mailtje.
Ik ben het niet beu, maar KOTSBEU.
Ik wil iemand anders die ons dossier verder in orde brengt, want ik kan die excuses en beloftes die niet gehouden worden niet meer horen.
Ik wil dat mijn schuldsaldo in orde wordt gebracht. Ten laatste morgen. Aan de afgesproken en onderschreven prijs.
Ik wil dat het bedrag van de lening tijdig aan de notaris wordt betaald.
En dossierkosten voor deze service? Die betwist ik zonder twijfel per aangetekend schrijven.
Met vriendelijk, maar gefrustreerde groeten.
Juridische vraag: zijn wij ergens fout geweest, hebben wij onrealistische eisen? Hebben wij het recht deze dossierkost niet te betalen? Ik vermoed dat het onmogelijk is om nog met een andere bank in zee te gaan?