Leeggehaalde rekening.

Hawkwind
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Leeggehaalde rekening.

#1 , 08 nov 2017 17:24

Beste leden van dit forum.

Ik had een bedrag op een rekening staan waarvan ik de enige titularis ben. Deze rekening was verbonden aan een hypothecair krediet. Dit hypothecair krediet werd inmiddels volledig afgelost. Na de aflossing stond de betreffende som nog als resterend bedrag op mijn rekening.

Op dit ogenblik zit ik nog steeds in een moeilijke echtscheiding. De vereffening-verdeling blijft maar aanslepen. Mijn ex-schoonfamilie is een erg goede klant bij de betreffende bank en het zijn echte haaien.

Mijn ex-schoonfamilie slaagde erin om, buiten mijn medeweten om, het volledige bedrag van mijn rekening op die van zichzelf over te schrijven. Vervolgens werd mijn rekening zelfs afgesloten.

De bank erkende inmiddels in een aangetekende brief dat er een ernstige fout gebeurde. Begin oktober 2017 zouden zij die fout rechtzetten en het bedrag op mijn zichtrekening zetten.

Aangezien het bedrag niet op mijn rekening stond, heb ik contact opgenomen met de bank. Die lieten me weten dat de advocaat van mijn ex-vrouw heftig protesteerde tegen het recupereren van de betreffende som en argumenteerde dat ik in de vereffening-verdeling nog schulden heb tegenover mijn ex-echtgenote.
Ik herhaal nogmaals dat ik de enige titularis van de rekening was.

De bank heeft inmiddels met een nieuw aangetekend schrijven laten weten dat zij niet tussenkomen in de vereffening-verdeling. Zij opperen dat mijn ex-echtgenote en ik er zelf maar moeten uitkomen.

Het betreffende bedrag werd geblokkeerd op haar rekening.

Ik heb nog contact opgenomen met de bank en stelde een aantal duidelijke vragen om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Hoewel ik weet dat de fraudeafdeling van de bank inmiddels betrokken werd, krijg ik geen reactie of antwoord op mijn vragen.

Ik vind deze situatie een schande en totaal onaanvaardbaar. Inmiddels heb ik hen ook laten weten dat dit een zaak is tussen de bank en mij, waarbij mijn ex-echtgenote slechts een derde partij is. Hoe zij het geld recupereren is niet mijn probleem. Hier is volgens mij duidelijk sprake van onregelmatigheden.

Mijn vraag is; wat doe ik hieraan? Doe ik er goed aan van dit aan te geven bij de politie?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 nov 2017 17:43

Heb je al eens naar de hoofdzetel een A.S gedaan, daar zij toch serieus in de fout zijn gegaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Hawkwind
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 nov 2017 18:04

Ik heb nog geen aangetekend schrijven overwogen. Misschien is dat een goede tip. Alvast bedankt.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 08 nov 2017 18:10

Wat een rol speelt zijn de huwelijkse voorwaarden waaronder jullie waren gehuwd.
Het is niet omdat u titularis bent van de rekening dat het tegoed om die reden enkel van u alleen is.
Het kan een nog te verdelen tegoed zijn, reden waarom de bank het niet aan u persoonlijk retourneert.

Het spreekt vanzelf dat ex-schoonfamilie dat geld niet mag wegtoveren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 08 nov 2017 19:53

Beste

Op zich maakt het niet uit of er een dispuut is over de vereffening-verdeling. De bank heeft een fout gemaakt en dient die recht te zetten. Het lijkt me dat de bank dit geld terug op uw rekening moet zetten. Weliswaar kan ze daar dan een blokkeringsclausule opzetten hangende defnitieve uitspraak.nIk neem aan dat u in het kader van de echtscheiding ook een advocaat hebt? Betrek die in dit aspect.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Hawkwind
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 nov 2017 20:40

Allemaal enorm bedankt voor jullie advies!

@ asperger; wij waren gehuwd met scheiding van goederen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 08 nov 2017 20:41

Allemaal enorm bedankt voor jullie advies!

@ asperger; wij waren gehuwd met scheiding van goederen.
Dan hadden ze al zeker van uw rekening moeten afblijven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5395

#8 , 08 nov 2017 21:29

Laat uw advocaat al maar een aangetekende brief schrijven naar de (hoofdzetel van de) bank in kwestie. Hun juridisch departement zal nerveus worden en de kans schat ik groot in dat eea snel rechtgetrokken zal worden. Van dat soort “flaters” (als ik het verhaal correct lees) houden serieuze grote bedrijven niet.

Terug naar “Bank & Beurs”