langetermijnsparen

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

langetermijnsparen

#1 , 05 okt 2017 18:47

Wie kan begunstigde zijn bij langetermijnsparen, tak 21 met belastingvoordeel

in het geval van een koppen (man en vrouw) , en 2 kinderen

Is de echtgenoot(e) altijd verplicht begunstigde in geval van overlijden of kan men ook de kinderen aanduiden

(heb ergens gelezen dat de wet enkel de partner toelaat , sommige maatschappijen spreken hier zelfs niet over)

Wie kan e zeggen wat er nu wettelijk is.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 okt 2017 18:51

Hierin speelt het huwelijkscontract een rol....
Gehuwden met contract scheiding van goederen kunnen eender wie aanduiden als begunstigde van een TAK.
Wel rekening houden met reservataire erfdelen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 05 okt 2017 20:27

Huwelijkscontract heeft geen belang. Begunstigde moet zijn : partner (gehuwd of wettelijk samenwonen) of een bloedverwant in 1e of 2e graad.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 05 okt 2017 21:11

Huwelijkscontract heeft geen belang. Begunstigde moet zijn : partner (gehuwd of wettelijk samenwonen) of een bloedverwant in 1e of 2e graad.
Inderdaad vraag gaat over langetermijnsparen.
Ik heb niet opgelet. Ik antwoordde over TAK21 in het algemeen en mogelijke gevolgen op vlak erfenissen.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#5 , 06 okt 2017 20:09

Dus als ik het nu goed begrijp, kan men als begunstigde 1 van zijn kinderen opgeven , zonder rekening te houden met de partner??
Deze moet hiervoor zijn goedkeuring niet geven?? (in geval van wettelijk samenwonend)

Terug naar “Bank & Beurs”