Bank zegt cliëntrelatie eenzijdig op

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

Bank zegt cliëntrelatie eenzijdig op

#1 , 29 sep 2017 13:10

Het, is niet voor mij, maar een vriendin kreeg gisteren een brief van haar Bankkantoor die meldt" De bank heeft beslist de clientrelatie tussen U en de bank te beëindigen.
Verder... We verwijzen in dit verband naar artikel 1.31.1 van de Algemene Bankvoorwaarden van de Bank.
Toen zij gisteren naar haar kantoor ging wensten zij zoals haar brief vermeldt " die beslissing niet te motiveren."

Ze heeft nooit problemen gehad, heeft geen schuld, en is nog nooit onder nul geweest...! Kan dit zomaar?

[Naam van de bank werd verwijderd / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 29 sep 2017 13:12

Met grootbanken niets dan last... ga naar een serieuze bank!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 sep 2017 15:40

heeft geen schuld, en is nog nooit onder nul geweest...!
Dit zal misschien de reden zijn, ze kunnen aan haar niks verdienen :lol:

De bank geeft dit recht, staat zo in hun voorwaarden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2017 16:10

Kan dit zomaar?
Ja, net zoals iemand ook zomaar zijn bankrekening kan afsluiten bij een bank, zonder dit te moeten verantwoorden. Mensen zijn nogal eens geneigd om te denken dat een bank iets is zoals een overheidsdienst, maar dit is niet het geval. Een bank is een commerciële instelling.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 29 sep 2017 16:25

Een bank kan inderdaad mits vooropzeg de bankrelatie stopzetten. Daar kunnen tal van redenen voor zijn. Die worden zelden gedetailleerd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 29 sep 2017 19:58

Bvb te weinig geld op de rekening laten staan, zonder daarbij onder nul te gaan.. Dat brengt voor die bank niets op

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 sep 2017 00:04

Bedankt voor de reacties...

Terug naar “Bank & Beurs”