Aankoop Aandelen

Frontix
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop Aandelen

#1 , 16 jun 2017 16:42

Beste,

Een aantal jaar geleden heb ik een aankoop order geplaatst voor 1000 aandelen op 6 Euro.

De waarde was op dat moment 11 Euro.

Paar dagen daarna is het aandeel drastisch gedaald waardoor er toch een aankoop is gebeurd op 6 Euro.

De aankoop order stond gelinkt op een spaarrekening/effecten rekening.
Op dat moment was de rekening niet aangezuiverd.

De aandelen waren aangekocht en in mijn bezit zonder een transactie te zien op mijn rekeningen.

Toch heeft de bank mij uitdrukkelijk gevraagd om toch het bedrag te vereffen.

Vandaag de dag is het onmogelijk om aandelen te kopen zonder genoeg geld op de rekening te hebben.

Mijn vraag is:

1.Is de bank in de fout gegaan?

2.Kan ik hier nog iets aan doen?


Laten we zeggen dat dit een zwarte periode in mijn leven was.


mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 18 jun 2017 21:55

De bank heeft je order te goeder trouw uitgevoerd. Dat je geen provisie kan leveren is vooral jouw fout.... Dan doe je geen order. Op dat ogenblik kan ze nog vertrouwen hebben gehad in je solvabiliteit. Dat kan je hen verwijten, maar tenzij het order buiten proportie was lijkt me dat geen fout te zijn. Orders worden niet automatisch geweigerd. Het valt bvb geregeld voor dat verkoop van (buitenlandse aandelen) pas na een aantal dagen gecrediteerd worden met correcte valutadatum, terwijl de aankoop voor de tegenwaarde al gedebiteerd werd (en dus tijdelijk negatief saldo opleverde)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”