Afbetaling hypothecaire lening.

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Afbetaling hypothecaire lening.

#1 , 15 mei 2017 20:55

Even schetsen ik heb samen met mijn partner een hypothecaire lening overgenomen voor onze woning. De woning staat op haar naam en ik ben medeontlener.
Wat gebeurt er indien ik vertrek en de lening niet meer mee afbetaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 15 mei 2017 20:57

Dan wordt de bank kwaad.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 16 mei 2017 12:01

Bent u ook mede-eigenaar? Ik dacht dat men niet meer mede-ontlener kon zijn in dat geval.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 16 mei 2017 18:16

Wanton

Er mag geen borgstelling zijn om niet. dat wil zeggen dat een derde niet belangeloos - zonder economisch voordeel - borg mag staan.
Maar bvb een al dan niet wettelijk samenwonende of getrouwde partner heeft wel degelijk een economisch belang. het betreft doorgaans de gezinswoning waarin hij ook woont = dus economisch belang.
De meeste grootbanken vragen minstens 15 tot 20 ù mede-eigendom. maar een aantal passen de wet strikt toe en kunnen dat dus.
Secundo kan het krediet ook dateren van voor die wet. daarenboven is er ook nog een verschil tussen medelener zijn en borgsteller...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 mei 2017 00:26

Ik ben medelener geen eigenaar.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 17 mei 2017 17:48

Je moet ze verdomd graag zien als je dat doet : mee lenen en afbetalen zonder eigenaar te zijn. Als jij niet meer betaalt, hangt het ervan af wat zij doet of kan doen. Indien zij om één of andere reden niet meer kan betalen , kan de bank bij u komen om alles op te eisen, de volledige uitstaande som. Misschien zal de bank dat eerder doen dan de hypotheek uit te winnen. En dan is het aan u om uw geld van haar terug te eisen.
Er eens aan denken om de raad van basejumper op te volgen: te trouwen of minstens wettelijk samenwonen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Bank & Beurs”