beperking bankpas

Touchant-a
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

beperking bankpas

#1 , 26 apr 2017 13:52

Ik ben recent aangesteld als bewindvoerder en heb alle documenten overgemaakt aan de bank. De bank meldt mij nu dat er wel beperkingen gelden op de bankkaart: ik kan wel online alles regelen maar geen cash afhalen of betalen in de winkel. Als ik het vermogen van de onder bewindvoering geplaatste persoon moet afgescheiden houden, kan dit niet werken. De vrederechter heeft ook geen beperkingen opgelegd. heeft er iemand ervaring met hoe banken hier mee omgaan? zijn er verschillende tussen de verschillende banken? Alle tips of ervaringen welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 27 apr 2017 10:24

ik kan wel online alles regelen
Je kan dan toch gewoon geld overschrijven van de bankrekening van de persoon onder bewindvoering naar jou bankrekening en dan met jou bankkaart de nodige cash afhalen of betalen in een winkel. Zou wel een correcte reden vermelden bij de overschrijving. Dat het geld via jou rekening passeert is trouwens iets dat niet op de verslagen van de bewindvoering moet komen. Enkel bv. '200 euro dokterkosten'/jaar of ...

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”