Hallo,
Op 27/02 hebben mijn man en ik onze woonlening veranderd van [Bank X] naar [Bank Y].
Wij hebben onze Schuldsaldoverzekering voor de lening bij [Bank X] in 2012 in 2 stukken volledig afbetaald in 2012 en 2013. Ze loopt tot 30/12/2028.
Wij hebben de Schuldsaldoverzekering NIET zelf opgezegd , maar op 3 maart zag ik 2 grotere sommen op ons rekeningnr gestort door nn Insurance. Ik bel nn Insurance op 6 maart en vraag wat er aan de hand is. Ze hebben de schuldsaldo stopgezet omdat de lening bij [Bank X] stopgezet is. Maar de medewerker zei me dat ik de schuldsaldo kosteloos zou kunnen reactiveren. Ik diende enkel n mail ter reactivatie te versturen. Ik vond t vreemd dat we voor zo'n belangrijk iets geen schrijven hadden ontvangen en dat we dit op onze rekening moesten ontdekken, maar de medewerker zei me dat n schrijven onderweg was. Inderdaad kregen we op 7 maart n brief PRIO in de bus van nn Insurance dat zij de schuldsaldo opgezegd hadden en t resterende bedrag op onze rekening gestort hadden.
Wij zijn hier niet mee akkoord.
Ik heb dan ook direct n mail ter reactivatie vd schuldsaldo verstuurd, en krijg nu t antwoord dit niet mogelijk is. Is dit wettelijk? Want op dit moment zijn wij dus niet meer verzekerd en ik wil die schuldsaldo liefst houden omdat die al afbetaald was.
[geen namen aub / webmaster]