Onze Schuldsaldoverzekering opgezegd door nn Insurance

Annevanlimburg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onze Schuldsaldoverzekering opgezegd door nn Insurance

#1 , 10 mar 2017 13:22

Hallo,
Op 27/02 hebben mijn man en ik onze woonlening veranderd van [Bank X] naar [Bank Y].
Wij hebben onze Schuldsaldoverzekering voor de lening bij [Bank X] in 2012 in 2 stukken volledig afbetaald in 2012 en 2013. Ze loopt tot 30/12/2028.
Wij hebben de Schuldsaldoverzekering NIET zelf opgezegd , maar op 3 maart zag ik 2 grotere sommen op ons rekeningnr gestort door nn Insurance. Ik bel nn Insurance op 6 maart en vraag wat er aan de hand is. Ze hebben de schuldsaldo stopgezet omdat de lening bij [Bank X] stopgezet is. Maar de medewerker zei me dat ik de schuldsaldo kosteloos zou kunnen reactiveren. Ik diende enkel n mail ter reactivatie te versturen. Ik vond t vreemd dat we voor zo'n belangrijk iets geen schrijven hadden ontvangen en dat we dit op onze rekening moesten ontdekken, maar de medewerker zei me dat n schrijven onderweg was. Inderdaad kregen we op 7 maart n brief PRIO in de bus van nn Insurance dat zij de schuldsaldo opgezegd hadden en t resterende bedrag op onze rekening gestort hadden.
Wij zijn hier niet mee akkoord.
Ik heb dan ook direct n mail ter reactivatie vd schuldsaldo verstuurd, en krijg nu t antwoord dit niet mogelijk is. Is dit wettelijk? Want op dit moment zijn wij dus niet meer verzekerd en ik wil die schuldsaldo liefst houden omdat die al afbetaald was.

[geen namen aub / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 10 mar 2017 21:07

Normaal kan dit niet. Bij een afkoop van een schuldsaldoverzekering moet u op voorhand een afrekening krijgen en daar uw akkoord mee betuigen door ondertekening. Let ook op fiscale gevolgen.
Lees uw polisvoorwaarden an en dien klacht in bij de ombudsman van NN verzekeringen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Annevanlimburg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2017 12:17

Dankjewel voor je reactie.
De medewerker van onze nieuwe bank heeft gebeld met nn Insurance . Ze hadden n standaard brief gestuurd en gaan ons dossier intern bekijken. Begin volgende week logen we nieuws verwachten. Ondertussen zijn we wel niet verzekerd.
Fiscaal heeft t geen gevolgen , we hebben de schuldsaldo niet ingebracht.

Reclame

Annevanlimburg
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2017 12:20

Ik vond de terugbetaling ook wel echt aan de magere kant.
De schuldsaldo liep over 15 jaar. We zijn 4 jaar en 2 maanden verder en ze betaalden minder dan de helft van het betaalde bedrag terug.
Hoe wordt die terugbetaling berekend?

Terug naar “Bank & Beurs”