Bank trekt hypotheek in na goedkeuring

Onyxia
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Bank trekt hypotheek in na goedkeuring

#1 , 06 mar 2017 18:21

Beste allemaal,

Ik en mijn man zijn een huis aan het kopen. Onze aanvraag voor een hypotheek werd goedgekeurd en alle documenten werden getekend. Ook de verzekeringen zijn allemaal in orde. Het enige dat nog moest gebeuren was het gaan tekenen bij de notaris en het in ontvangst nemen van de sleutels. Nu twee dagen voor onze afspraak bij de notaris trekt de bank onze hypotheek in. Ze willen niet meer omdat mijn man een auto op afbetaling wil kopen. Die afbetaling zou pas binnen twee maanden beginnen. Nu zitten wij hier met onze handen in het haar. We hebben allebei verlof aangevraagd om te verhuizen en de eerste renovatiewerken uit te voeren en nu lopen we dat allemaal mis. Mag de bank dit wel doen? Alles was getekend en inorde en op het laatste moment krijgen we dit!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 mar 2017 18:28

Huis is belangrijker dan auto.
Koop de auto later.
Waarom weigert de bank de al toegekende hypotheeklening en niet de (nog aan te gane?) lening voor de auto?
Klopt iets niet.

"Die afbetaling zou pas binnen twee maanden beginnen."
Is het huis daartegen al afbetaald? Ik dacht van niet.
Wat bedoel je hiermee?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Onyxia
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2017 18:43

Voor de auto moeten we nu nog niet betalen want we hebben hem nog niet. De auto is voor mijn man, die moet nu we verhuizen verder reizen elke dag naar zijn werk. De twee leningen zijn bij twee verschillende instanties.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2017 19:53

De twee leningen zijn bij twee verschillende instanties.

Dit is het probleem, waarom niet bij de zelfde bank ??

En ja dit mag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 06 mar 2017 20:04

Het feit dat u ook een afbetaling voor de auto heeft, verandert uw dossier helemaal. Die info was de bank niet bekend bij uw kredietaanvraag. Dit gegeven kan een heel andere toestand creëren. Misschien oordeelt de bank dat u beide afbetalingen niet aankan. Waarom heeft u dat niet verteld aan de bank waar u een hypotheek aanvraagt? Een simpele oplossing had geweest : 10.000 € meer lenen. Dat u dat bovendien bij een andere instelling doet is eigenaardig. Vroeg de eerste bank niet om 'huisbank' te zijn?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Onyxia
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mar 2017 21:30

Onze eigen bank wou ons geen lening geven. Via dezelfde persoon als wie de verzekeringen in orde heeft gebracht hebben wij wel een hypotheek gekregen. De auto hebben we via de garage gedaan, die instantie zei dat er geen probleem was.

Terug naar “Bank & Beurs”