Naam rekening op bedrijfsnaam bij éénmanszaak

SiemenG
Topic Starter
Berichten: 10

Naam rekening op bedrijfsnaam bij éénmanszaak

#1 , 14 feb 2017 17:58

Hallo,

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een éénmanszaak in bijberoep.
Nu ben ik privé al jaren klant bij Argenta dus leek het mij gemakkelijk om daar ook mijn zakelijke rekening te openen.

Dus ik heb daar een nieuwe professionele/zakelijke rekening aangevraagd op mijn eigen naam (bedrijfsnaam ging niet), maar ze hebben nu als extra naam wel mijn vestigingsnaam kunnen toevoegen zodat ik niet mijn persoonlijke naam moet gebruiken wanneer ik mijn bankrekening doorstuur.

Nu kan ik dus wel geld ontvangen op bijvoorbeeld (Bedrijfsnaam, BE00 000 000 000) i.p.v op (persoonlijke naam, BE00 000 000 000).

Enkel zit ik nu nog met een klein vraagje, mijn bank wist me te vertellend dat als ik nu bijvoorbeeld een factuur betaal wel nog mijn persoonlijke naam tevoorschijn komt i.p.v vestigingsnaam. Zijn hier personen waarbij dit niet zo is? En bij welke bank hebben jullie dan een rekening?

Alvast bedankt,
Siemen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 14 feb 2017 18:05

Dat is volgens mij bij wet verboden. Uw firmanaam bestaat niet, want u hebt geen firma.

Overigens moet u op elk officieel document uw eigen naam zetten, eventueel in combinatie met de naam die "bedrijfsnaam", om dezelfde reden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2017 19:52

Zie wat leen schrijft!

Je heeft geen firma je werkt op eigen naam als één man zaak.

Een oplossing is een eenvoudige vennootschap oprichten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”