Aankoop X

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Aankoop X

#16 , 08 feb 2017 17:47

Hoe kan een winkel nu meer van uw rekening nemen dan wat je moest betalen?
Met gewone bankkaart kan dit gewoonweg niet gebeurd zijn.

Je hebt blijkbaar met een kredietkaart van de winkel zelf betaald, daarom dat
het bedrag in kwestie "geblokkeerd" bleef tot de winkel bericht kreeg van de effectieve betaling.
Beter met uw handen van al die onnodige "speciallekes" blijven en gewoon met uw bankkaart betalen, dan hebt ge dit nooit
voor.

In de twee berichten die je gepost hebt maak je veronderstelling die niet waar zijn. Misschien kan je vragen hoe het zit voordat je dit doet.
Daarom zeg ik ook dat het veronderstellingen zijn en geen zekerheden.
"misschien" = niet zeker, veronderstelling of hypothese
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RienB
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 feb 2017 17:54

Al eens gebeld met de klantendienst van meubelzaak X over deze gang van zaken?
Ik heb gebeld maar zij zeiden dat ik langs moest gaan in de keten met bewijs van de bank. Maar dat heb ik dus niet aangezien mijn bank niet meer kan zien dat die waarborg vast stond want die is ondertussen wel weer vrijgegeven...

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#18 , 08 feb 2017 23:19

Ik kan hier geen zinnig antwoord op verzinnen. Dit verhaal lijkt me incompleet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

RienB
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#19 , 09 feb 2017 09:13

Ik kan hier geen zinnig antwoord op verzinnen. Dit verhaal lijkt me incompleet.
Dat is het nochtans niet. Ik weet niet wat ik meer kan vertellen. Ik heb in mijn omgeving eens rond gevraagd en er is ook nog niemand die dat heeft mee gemaakt waardoor ik er vanuit ga dat dit niet de normale gang van zaken is maar mijn bank zegt dat het gewoon een samenloop van dingen is: dat het een buitenlands bedrijf is (wat dus niet het geval is), dat het weekend was wanneer ik mijn aankoop deed en dat ik niet onder nul kan gaan met mijn rekening omdat ik nog student ben. Maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en heb al vaker aankopen in het weekend gedaan ...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 09 feb 2017 12:00

dat ik niet onder nul kan gaan met mijn rekening omdat ik nog student ben
Bent u nu onder nul gegaan of niet?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 09 feb 2017 12:09

Wanneer heb je de laatste keer getankt met die kaart?

RienB
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#22 , 09 feb 2017 14:25

Ik heb de laatste keer getankt op 31/1 met die kaart. Maar het is toch niet mogelijk dat die waarborg is want het bedrag dat vast stond was veel groter dan de prijs voor een gemiddelde tankbeurt. En bovendien kwam die waarborg overeen met de prijs van de meubels. Of hoe werkt dat dan precies?

En doordat meubelzaak X het bedrag ontvangen had, maar datzelfde bedrag nog als waarborg had staan stond ik onder nul. Maar normaal kan ik volgens de bank niet onder nul gaan waardoor ik niet nog iets extra kon uitgeven.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#23 , 09 feb 2017 16:48

Méér dan waarschijnlijk zal het dan toch door die tankbeurt komen. Als je tankt met een bankkaart, mag een tankstation waar je VOORAF je bankkaart insteekt, een forfaitair bedrag van 350 euro als waarborg vast laten zetten. Dit is om ervoor te zorgen dat ze zeker hun geld krijgen als jij veel tankt (ja, je kan met sommige 4/6/8-wielers vlot voor 350 euro tanken). Immers, het tankstation weet pas NAdat je tankt voor hoeveel je getankt hebt.

Normaal gezien wordt die waarborg quasi onmiddellijk terug vrijgegeven, maar soms loopt dat even vertraging op. 4 dagen is redelijk veel, maar het kan wel dat het daardoor komt.

De betrokken keten waarover jij het had heeft geen enkele reden om ook dit systeem toe te passen, waardoor het héél onwaarschijnlijk lijkt dat zij daarin betrokken zijn.

RienB
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#24 , 09 feb 2017 17:22

Maar het was bijna 900 euro dat vast stond (exact de hoeveelheid die ik in de meubelzaak uitgegeven had). Als het slechts 350 euro was zat ik niet onder de nul en kon ik nog gewoon betalen want er stond nog voldoende op mijn rekening dan ...

artemis
Berichten: 3293

#25 , 09 feb 2017 18:36

Maar het was bijna 900 euro dat vast stond (exact de hoeveelheid die ik in de meubelzaak uitgegeven had). ...
Was het gereserveerde bedrag echt exact hetzelfde? Niet ongeveer maar precies hetzelfde?
Is er iets afwijkends gebeurd bij de betaling met je kaart in de meubelzaak? Bv een storing bij een eerste poging tot betalen?

Heb je ondertussen nog bij je bank geïnformeerd of dat gereserveerde bedrag intussen al vrijgekomen is? Want dat zou nu toch wel moeten... En kan je bank nog steeds niet vertellen wie dat bedrag dan gereserveerd/geblokkeerd had?

RienB
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#26 , 09 feb 2017 21:58

Ja het was exact hetzelfde bedrag, dat bedrag is ondertussen vrijgekomen en mijn bank zei dat die meubelzaak dat geblokkeerd had.
Nu is het niet meer geblokkeerd en is mijn geld dus terug vrij gegeven, maar dit kan toch niet de normale gang van zaken zijn.
Daarom wil ik graag naar de klantenservice van die meubelzaak gaan maar ik wil eerst even bevestiging hebben dat dit inderdaad niet de normale gang van zaken is. Want mijn bank deed precies alsof dit niets bijzonders was...
Ik wil daar niet gaan "klagen" voor niets, maar als dit inderdaad niet de normale gang van zaken is wil ik dat wel even gaan melden want dat was nu niet direct een leuke ervaring.

Terug naar “Bank & Beurs”