Verkoop/grootbank

jan001vichte
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verkoop/grootbank

#1 , 23 dec 2016 11:13

We kochten op 15/6/1984 bij de Kredietbank fysieke gouden munten, krugerrand's als belegging en wensen te verkopen terug aan de Kredietbank
de bank is sedert juist één week gestopt met verhandelen van fysiek goud

/ ik vroeg :hoe zal uw bank zal reageren als ik casch stort aan het loket,
ik kreeg te horen dat ze een storting zien boven 5000euro en zeker10000euroze dit bij deCFI aangeven
Dat was als trouwe klant toch even schrikken, alles is in 1984 met eerlijk verdiend spaargeld bij KBC gekocht.

ik wil heel zeker geen problemen met de overheid, en zoek een oplossing.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 23 dec 2016 11:19

Hebt u de aankoopbewijzen nog? Gecombineerd met de factuur voor verkoop van het goud kan u alles perfect verklaren, dan moet u zich geen zorgen maken.

jan001vichte
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 dec 2016 14:07

buiten drie aankoops bewijzen , kan niets aantonen , we zijn maar gewone oudere mensen, uitreksels van 32 jaar terug heb ik niet meer.
En de bank gaat maar 10jaar jaar terug.




i

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 dec 2016 15:51

Kan opgelost worden door het te laten verkopen door verschillende personen (uw kinderen bvb) in verschillende banken of bij goudhandels, met een maximum per verkoop van 5000 €. Banken zijn nu wettelijk verplicht verrichtingen boven de 5000 € te melden aan de overheid. Daar kan de bank niets aan doen.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 23 dec 2016 15:57

Kan opgelost worden door het te laten verkopen door verschillende personen (uw kinderen bvb) in verschillende banken of bij goudhandels, met een maximum per verkoop van 5000 €. Banken zijn nu wettelijk verplicht verrichtingen boven de 5000 € te melden aan de overheid. Daar kan de bank niets aan doen.
Dat geeft dan weer een hele hoop verdachte bankverrichtingen..

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 23 dec 2016 17:41

Als de koper de aankoopprijs op een rekening van TS stort is dat toch hetzelfde als het verhandelen van eender welk ander goed?
Goud is geen geld, het is al jaaaren gedemonetiseerd.
Of mag ik mijn oude postzegels en antieke schilderijen ook nooit meer verkopen?

Zoniet is dit weer het zoveelste voorbeeld van het afwentelen door de overheid van haar onmacht om witwasserij tegen te gaan op de kap van de onschuldige burger. Ik begin er stilaan van te kotsen. Blijkbaar mag niets nog en is alles verdacht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 23 dec 2016 18:38

Als de koper de aankoopprijs op een rekening van TS stort is dat toch hetzelfde als het verhandelen van eender welk ander goed?
Goud is geen geld, het is al jaaaren gedemonetiseerd.
Of mag ik mijn oude postzegels en antieke schilderijen ook nooit meer verkopen?

Zoniet is dit weer het zoveelste voorbeeld van het afwentelen door de overheid van haar onmacht om witwasserij tegen te gaan op de kap van de onschuldige burger. Ik begin er stilaan van te kotsen. Blijkbaar mag niets nog en is alles verdacht.
Grote sommen geld waarvan de oorsprong niet gekend is (omdat TS zijn documenten niet bewaart), mag dat al niet meer als verdacht beschouwd worden?

Allez, ik neem aan grote sommen. Als het hier om een paar duizenden euros gaat, is deze vraag overbodig.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 23 dec 2016 18:59

Als de koper de aankoopprijs op een rekening van TS stort is dat toch hetzelfde als het verhandelen van eender welk ander goed?
Goud is geen geld, het is al jaaaren gedemonetiseerd.
Of mag ik mijn oude postzegels en antieke schilderijen ook nooit meer verkopen?

Zoniet is dit weer het zoveelste voorbeeld van het afwentelen door de overheid van haar onmacht om witwasserij tegen te gaan op de kap van de onschuldige burger. Ik begin er stilaan van te kotsen. Blijkbaar mag niets nog en is alles verdacht.
Grote sommen geld waarvan de oorsprong niet gekend is (omdat TS zijn documenten niet bewaart), mag dat al niet meer als verdacht beschouwd worden?

Allez, ik neem aan grote sommen. Als het hier om een paar duizenden euros gaat, is deze vraag overbodig.
Het gaat over een aankoop van meer dan dertig jaren geleden!
De tijd van handje contantje, volledig legaal toen.
TS heeft de aankooppapieren van destijds, daarmee toont hij gewoon aan dat de aankoop gebeurde in tempore non suspecto.
Alleszins zijn de bedragen die voor het goud werden betaald niet meer fiscaal belastbaar.
Enkel strafrechtelijk is er nog vervolging mogelijk...maar in dat geval rust de bewijslast op de overheid en niet meer op TS!
TS is al oud schrijft hij. Indien het bedrag waarover het gaat (dus waarde van de aankoop goud meer dan dertig jaar geleden, niet de huidige marktwaarde!) niet in disproportie staat tot zijn "lifetime earnings" zou ik niet de parketmagistraat willen zijn die hiertegen ten strijde trekt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jan001vichte
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 dec 2016 22:23

Door meerdere personen laten verkopen dat geeft dan weer een hele hoop verdachte bankverrichtingen , we hebben geen kinderen en een heel klein familie nog in leven,
wat ne mens al niet moet doen om zijn spaarcenten terug te krijgen
Moet een goudelaar een aankoop melden ? Er word casch uitbetaald.

LeenW
Berichten: 12824

#10 , 23 dec 2016 22:30

Door meerdere personen laten verkopen dat geeft dan weer een hele hoop verdachte bankverrichtingen , we hebben geen kinderen en een heel klein familie nog in leven,
wat ne mens al niet moet doen om zijn spaarcenten terug te krijgen
Moet een goudelaar een aankoop melden ? Er word casch uitbetaald.
Cashbetalingen mogen slechts tot 3000 euro.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 23 dec 2016 22:35

Je moet nu ook niet aan de maffia gaan verkopen hé.
Vraag uw bank waar het goud destijds is gekocht waar en aan wie je kunt verkopen op een legale wijze.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jan001vichte
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 dec 2016 11:42

Ik krijg van onze KBC bank een adres in Brussel, www.numagold.be , waar ik god kan verhandelen ,voor ons is Brussel ver en met goud op zak niet erg veilig als oudere mens.

Op de enkele van de teruggevonden aankoopsbewinzen, staat vermeld :
KREDIETBANK Kortrijk 15/6/84
Onze twee familie namen
Rekeningnummer /konrole nummer:6350/002035/95
betaald bedrag en onze aankoop goud zijnde Krugerrand
en valuta: 2020
HR/Brussel 77445/Antwerpen37498-BTW 403227515-Maatschappelijke zetel:schonmarkt 5 B-2000 Antwerpen KREDIETBANK

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 24 dec 2016 12:15

Ook in Kortrijk en omgeving zijn er goudhandelaren. Kijk maar gewoon eens op COOGLE.

jan001vichte
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#14 , 24 dec 2016 12:28

juist, en de in deze "kleine handelaars " geven een kleine prijs, voor betrouwbare moet je wel iets verder gaan, maar ook dat is niet het probleem.
Het blijft dat ik niet alle aankoops bewijzen terugvindt en mijn bank een storting boven de 5000euro meld, maw in verdenking kan worden gesteld .

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#15 , 24 dec 2016 12:32

Waarom willen die "betrouwbare" handelaars dan niet met een overschrijving op uw rekening betalen?
Een overschrijving is geen cash storting en valt niet onder de beperking van 3000 EUR.

Trouwens voor het transport van het goud bestaan er veilige oplossingen.
Vraag dat maar eens aan de handelaar u aanbevolen door de bank.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Bank & Beurs”