Binnenkort zal ING haar bankkosten dratisch verhogen, inzonderheid voor de verwerking van papieren overschrijvingen.
http://netto.tijd.be/sparen/ING_Belgie_ ... 0-2212.art
Met enkele familieleden hebben we samen een gezamenlijke zichtrekening bij ING waarop enkel en alleen huurontvangsten binnenkomen met betrekking tot onroerende goederen die in "onverdeeldheid" aan broers en zussen toebehoren.
Wanneer betalingen van verzekeringen en van onderhoudskosten moeten gebeuren of wanneer de huurinkomsten onder de familieleden verdeeld worden, moet telkens een "papieren overschrijvingsformulier" worden ingevuld waarbij telkens twee deelgenoten hun handtekening moeten plaatsen.
De aanrekening van € 10 kosten voor het verwerken van zo'n papieren overschrijving lijkt ons méér dan schromelijk overdreven.
1. Hoe kan in zo'n gevallen en in ons modern digitaal tijdperk die schandalig hoge kostenbijdrage worden vermeden nu alle banken het elektronisch bankieren sterk willen promoten, wetende dat de deelgenoten ook klant zijn bij ING ?
2. Heeft het Ministerie van Economische Zaken aan al die markante prijsverhogingen wel haar goedkeuring gehecht ?