Borg eerst uitbetaald of gebruikt bij aanzuivering kaskred

evidewitte
Topic Starter
Berichten: 1

Borg eerst uitbetaald of gebruikt bij aanzuivering kaskred

#1 , 04 jan 2008 14:46

Ik heb 27000 euro staan in aandelen met kap garantie.
Dit dient als borg voor een kaskrediet van 20000 euro.
Dat is natuurlijk niet interessant, maar die 20000 was vroeger meer omdat er nog een andere lening bij stond die nu is afbetaald.

Als ik die 27000 nu wegneem en naar een andere bank trek, krijg ik dan een cheque mee (KBC) of mogen ze dit bedrag gebruiken voor het aanzuiveren van het kaskrediet waarvoor dan geen borg meer bestaat?

Het verschil is dat ik bij een andere bank toekom met 27000 of 7000 euro. Het kaskrediet van 20000 dat dus moet aangezuiverd worden kan na een week of zo, als alles bij de nieuwe bank rond is.

Dus mijn vraag:
- mogen ze het wettelijk afhouden?
- heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik kan moelijk naar mijn bank zelf gaan met die vraag he?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 04 jan 2008 17:39

En waarom zou je die vraag niet stellen aan uw bank? Indien jij iets wil wijzigen aan het krediet of aan de borg , moeten zij ook akkoord gaan. Jij hebt ooit getekend dat die aandelen als waarborg voor het krediet zouden dienen. Jij kan nu niet éénzijdig dat wijzigen. Leg op de bank uw probleem uit en onderhandel over een oplossing. Die effecten staan op een geblokkeerde effectenrekening. U gaat die daar nooit zo maar kunnen weghalen of overschrijven.
Ik vermoed dat , als U het krediet niet op korte tijd terugbetaalt , de bank dan wel eens de borg zal uitvoeren en genoeg effecten verkopen om het krediet terugbetaald te hebben.
Spreek met uw bankier.
Vanop het forum kan dit probleem niet aangepakt worden!

Groeten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”